BasBQ
Beef en Steak

Vandaag eten we spareribs!

 
 

Reboot

Pitmaster
Berichten
575
Kreeg na een lange tijd weer eens trek in spareribs en aangezien het weer perfect is om lekker met de Q te rommelen heb ik 4 slabs gekocht.
61e4ba5d6919e586d4eaa02046878375.jpg
d0835a0982484bb0fc91b1d2b6863b26.jpg


Ik heb de ribs een uur of 5 gemarineerd in een mix van hoisin saus, olijfolie, moksi kruiden en wat rubriek die ik nog bad staan voor een beetje pit.
Na 2 uur wil ik 3 ribs inpakken en 1 niet om te kijken of er nou veel verschil in smaak en sappigheid  is.

Normaal doe ik dit trouwens alleen met de thermometer in de deksel. Vandaag heb ik eens de igrill mini op het rooster gelegd. Noem me na?ef maar tot mijn grote verbazing is er een verschil van zeker 25c. De igrill geeft 109 aan en de weber nog geen 90. Ik heb dus altijd veel te warm gerookt. Zou de deksel thermometer kapot zijn of Is dit bij jullie ook?
 
Uodate:
Heb er zojuist 3 van de 4 ingepakt met een beetje sap erbij. Nu nog 1,5 uur en daarna weer uit pakken.
c53a80256ca63d4152bbbbc8ad132220.jpg
 
Ben benieuwd , zeker wat de dekselthermometer betreft die ik zelf ook gebruik.
In ieder geval , eet smakelijk.
 
Die analoge koepel thermometer moet je gewoon als ruwe indicatie gebruiken. Digitaal is absoluut nauwkeuriger voor rooster en vooral kerntemperatuur. Door betere plaatsing en vooral meetnauwkeurigheid.
 
Hier ook aan de ribs, alleen ander soort sap. Eet smakelijk zometeen.
 
Update 2:
Na ruim 1,5 uur ingepakt op de Q Is dit het tussen resultaat. Rechts de niet ingepakte en linkse de ingepakte
62ff140460bbd15fb1b8b35e0c51d1b3.jpg

Nu alle ribs nog een keer ingesmeerd en nog ff op de Q. Over 30 minuten aan tafel ;)
 
Ziet er goed uit,.. gaat een mooie en vooral lekkere maaltijd worden. :)


hier ook ribbels en was ook weer lekker!!
 
Laatste updat:
De ribs waren lekker en het vlees viel zo van het bot. De ribs die waren ingepakt tijdens de cook waren iets sappiger. Dus inpakken blijf ik erin houden. 
036c7e711ee3878e9dbef0ce385ecb6f.jpg
 
Jij hebt heerlijk gegeten!!
 
lekkere maaltijd
 
Heerlijk. Krijg nooit genoeg van ribs
 
Lekker ziet er goed uit
 
Terug
Bovenaan Onderaan