BasBQ
Beef en Steak

Van grill naar bbq

 
 
 

Dennis H

Stoker
Berichten
346
Hoi allemaal,

Na jaren met een open grill te hebben toegekeken hoe anderen de heerlijkste gerookte en low&slow gerechten tevoorschijn toverden, vond ik het tijd voor het echte werk. Geen budget voor een fatsoenlijke Kamado dus toen ik de Weber Mastertouch Premium zag, met deflector plate en sear grate, was ik verkocht.
Het volgende wat ik kocht was het boek van Noskos, een zooi rookhout en een fatsoenlijke thermometer. Klaar om te beginnen met dit grote avontuur..... en op zoek naar gelijkgestemden.
 
Hoi Dennis,
welkom bij het Genootschap, goede instelling Go for it.
En een Weber, ik blijf het herhalen, is en blijft een goede BBQ!
Veel succes met je Mastertouch
 
Welkom Dennis!
Veel plezier hier. Ik ben nog maar kort bij de club, maar het is hier gezellig. Je vragen worden vriendelijk beantwoord en je kunt dus veel leren hier.
Ik heb zelf ook 'gewoon' een Weber MT, niet eens de premium en hoewel ik waarschijnlijk wel anders praat als ik ooit een Kamado zou hebben, ik mis nu echt niets hoor. Vind het heerlijk om lekker te kloten met de schuiven om de boel op temperatuur te krijgen of te houden, om te experimenteren met briketten opstellingen (snake, minion...) , accessoires etc... Geniet van de rit, man!

Verstuurd vanaf mijn SM-N950F met Tapatalk
 
Welkom bij het genootschap
Maar goed dat je je budget heb gevolgd, er komen lekkere gerechten voorbij vanaf de Weber en een goede thermometer is niet verkeerd erbij gekozen
Succes met je Q
 
Toen ik 11 jaar geleden begon met het seriueze BBQ-en, waren de Kamado's nog niet bekend en had je maar enkele merken.
Het gros die serieus aan het BBQ-en was deed dat op een Weber OT of een WSM en de WGA en SJ niet te vergeten.
Maar de offsets en de UDS-en hebben natuurlijk ook hun steentje bijgedragen maar zijn commercieel minder bekend, zeker de UDS.
Deze BBQ's hebben het echte BBQ-en gemaakt, oprechte hulde en een lijstje met een gouden rand eromheen
 
Dennis, welkom bij de club en veel plezier met je avonturen.
 
Thanks! Na een weekje veilig met steaks en groente, vanavond mijn eerste low en slow gedaan met 3-2-1 ribben. Minion met FireUp kokosbriketten, kersenhout en de kolenring en deflectorplate. Had al een goede tip gekregen van Monsieur Noskos om de deflectorplate te voorzien van een bak water en dat was idd geen overbodige luxe. Dat ding geeft een hele hoop hitte door. Zelfs met de onderste schuif bijna helemaal dicht en maar 5 briketten om mee te starten, was het best een hoop gedoe om hem stabiel te houden tussen 107 en 125. Maar het is gelukt en het resultaat was echt heerlijk. Foto's volgen in het Low & Slow topic.
 
Welkom hier Dennis!
Zo'n keteltje is een prima all-rounder, niets mis mee! Oefening baart kunst (en in dit geval ook voedsel) ;)
 
Hoi Dennis, welkom.
Helemaal niets mismmet die Weber MT. Ik heb er dit jaar ook een gekocht als opvolging van mijn oude W47.
Zoals Silver Fox al schrijft; oefening baart lekkere gerechten.

By the way, die Weber is heel fotogeniek. Kan je mooie plaatjes posten van het bereidingsproces en het smakelijke eindresultaat. 😉
 
Welkom Dennis. Niks mis met een Weber. Ik gebruik mijne ook nog altijd
 
Welkom hier
Ook hier een weber. Toppertje
 
Welkom hier op het mooie forum Dennis


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
 
Terug
Bovenaan Onderaan