BasBQ
Beef en Steak

Van brandblusser naar..

H

Hazelfield

Gast
Het is alweer een tijdje geleden, maar nu eindelijk heb ik de tijd om me er eens goed mee bezig te houden.. Vorig jaar heb ik samen met een vriend van een grote brandblusser een smoker gemaakt! Als BBQ-fanaten met een klein beetje skills om te knutselen en de mazzel van het hebben en krijgen van de juiste materialen zijn we aan de slag gegaan! Zonder tekening maar met wat uitzoekwerk en boerenverstand zijn we begonnen en in no time stond er al wat! En stap voor stap ging dat verder. Slijpen, slijpen en nog eens slijpen, branden, meten, lassen, weer slijpen, meten, een klein vloekje, weer slijpen, meten, lassen, biertje, enzovoort enzovoort.. Maar in relatief korte tijd hadden we hem toch al zover dat de fik erin kon! Dit alles is enigszins vastgelgd in een foto-reportage.. zoals hieronder is te zien! wij zijn erg trots op het resultaat, en hopen er ook veel plezier van te hebben.. de eerste dooie beesten zijn inmiddels gegaard, en naar tevredenheid! ?n we zijn al bezig met nummer twee!

We hebben zoveel mogelijk onderdelen weer gebruikt! ten eerste omdat het praktisch was, en ten tweede omdat er zo toch nog iets te zien is van de brandblusser zelf, wat volgens ons een erg leuk effect geeft! Ik hoop dat jullie het leuk vinden om te zien/lezen en wie weet geeft het inspiratie!















Het eindresultaat!!



Groet Bas!






 
Mooi project
 
erg mooi project!

word alleen je handvat van klep niet vreselijk warm? dat idee had ik namelijk en heb daarom zelf voor hout gekozen, als dat niet het geval is overweeg ik het bestaande (scheef gelaste, 4cm verschil in) handvat er af te slijpen en even een nieuwe er op te maken.

gr bas
 
baszy zei:
word alleen je handvat van klep niet vreselijk warm? dat idee had ik namelijk en heb daarom zelf voor hout gekozen, als dat niet het geval is overweeg ik het bestaande (scheef gelaste, 4cm verschil in) handvat er af te slijpen en even een nieuwe er op te maken.

gr bas

Bas,

We hebben de beugel gebruikt waar de blusser in originele staat op kon staan (zie eerste foto, onderop aan de voorkant). Deze is van massief staal. Zoals je wellicht op de laatse foto kan zien wordt de deksel gewoon met de hand geopend (smoker had toen al we leen uurtje of vijf vuur).. hij wordt wel warm, maar niet zo heet dat je hem niet meer kan vastpakken. Ligt ook een beetje aan de temperatuur die je gebruikt en de intensiteit denk ik.. Hoop dat je er wat aan hebt!

Groet Bas
 
Dit is niet meer een beetje hobby-en...........
Zeer profi!!!!
Vakwerk, knap hoor!!!!
 
Gave smoker!
 
Gaaf! Mooi gemaakt hoor
 
Nice!!!
 
Mooi gemaakt! 


Maarrrre, vuur in een brandblusser dat is zeker voor hele korte sessies! =))
 
Terug
Bovenaan Onderaan