BasBQ
Beef en Steak

vakantie voor de deur, hoe doen jullie je bbq tijdens de vakantie?

Topic gemist, ben net terug van vakantie, maar het was wel behelpen met de plaatselijke vouwstaal BBQ  :p
 
ik wil ook een gas WGA, maar Dick wil hem niet aan mij verkopen  ;)
 
Probeer Willy dan eens, die heeft er ook ??n ;)
 
Tijdens onze vakantie in Belize kwamen we dit tegen. Het echte low en slow handwerk. Daar moest ik natuurlijk wel iets van proeven.De foto's zijn met een telefoontje gemaakt niet allemaal even scherp. Maar het idee is duidelijk.
speenvarken1efase.jpg
speenvarken.jpg
speenvarkenfinaldestination.jpg
[/img]
 
Mooi gezicht! En was het lekker?
 
Altijd mooi dat soort foto's :) En wat Domi ook al vroeg, was het lekker?
 
Het plaatje was leuker dan het varken smaakte. Ik was vooral op zoek naar de best bbq  jerk chicken van Beliz. eenmaal kreeg ik jerk chicken uit de pan ipv de bbq. Toen ff uit gelegd dat hier wel een lid van het bbqgenootschap zat. :)
 
azure zei:
Het plaatje was leuker dan het varken smaakte. Ik was vooral op zoek naar de best bbq  jerk chicken van Beliz. eenmaal kreeg ik jerk chicken uit de pan ipv de bbq. Toen ff uit gelegd dat hier wel een lid van het bbqgenootschap zat. :)

En? Sidderen deden ze zeker? ;)
 
wij zijn naar Noord Ierland geweest met vakantie.

aangezien ik geen bbq mee kon nemen ivm de hoeveelheid bagage, daar maar een simpele bbq gekocht.

IMG_5979.jpg


Het vlees wat daar gewoon in de supermarkt ligt is werkelijk fantastisch, heel erg goed en lekker rundvlees, ook de hamburgers zijn zeer smakelijk

IMG_5982.jpg


IMG_5980.jpg


ik heb nog een poging gedaan om indirect te bbqen door het deksel wat schuin erop te leggen, maar dat was niet echt een succes.

IMG_5984.jpg


kip was daardoor moeilijk goed gaar te krijgen zonder dat de buitenkant zwart werd.

IMG_6596.jpg


ook de briketten is zeker niet wat ik hier gewend ben en dat geld voor de aanmaakblokjes net zo.

Coleraine-20120720-00242.jpg


IMG_7034.jpg


IMG-20120712-00214.jpg


maar zoals op de foto's is te zien, toch redelijk wat lekkers klaar kunnen maken.

Wat ik jullie ook niet wil onthouden is een compleet varken aan het spit bij de Highland Games, ze versnijden dat als een soort pp

IMG_6697.jpg


IMG-20120713-00215.jpg


IMG_6736.jpg


IMG_6737.jpg


bedankt voor het kijken
 
Lekker Leo,en dat varken was zeker ook wel lekker.
 
ja was goed te eten.

Je merkt dan wel dat je hier goed verwent bent met al je spullen
 
Oh lekker dat huidje van het varkentje :D
 
heerlijk knapperig, vooral als het nog lekker warm is
 
Terug
Bovenaan Onderaan