Deze week terug gekomen van vakantie uit Spanje (moederland) en we hadden weer genoten met de tapas en al het heerlijke eten. Altijd leuk als je bij familie kan aanschuiven en dan toch net dat wat traditioneler smaken krijgt
. Bij thuiskomst las ik de opdracht voor deze maand en dacht ik laat ik het zelf ook proberen
Bij deze dus "Porc Morenos" met bravas en padron pepers.
Voor de varkenshaas heb ik iets meer dan een kilo gehaald en die in blokjes gesneden en een dag ervoor gemarineerd met onder andere kurkuma, komijn, peterselie, citroensap, knoflook en olijfolie. Heb alle kruiden eerst zachtjes aan de kook gebracht om het te laten intrekken en daarna het vlees gemarineerd en dan in de koelkast geplaatst voor gisteren. Lekker gegrilled op de barbecue en af geserveerd met wat citroenpartjes.
Marinade maken
Varkenshaas voorbereiden
Gemarineerd en wel voor het laten intrekken
Het voorbereiden op de barbecue
mijn inzending voor de fotowedstrijd. Geserveerd op een mooie plank met Padron pepers en bravas met zelf gemaakte brava saus.
alles was heerlijk en mals, zeker voor herhaling vatbaar!

Bij deze dus "Porc Morenos" met bravas en padron pepers.
Voor de varkenshaas heb ik iets meer dan een kilo gehaald en die in blokjes gesneden en een dag ervoor gemarineerd met onder andere kurkuma, komijn, peterselie, citroensap, knoflook en olijfolie. Heb alle kruiden eerst zachtjes aan de kook gebracht om het te laten intrekken en daarna het vlees gemarineerd en dan in de koelkast geplaatst voor gisteren. Lekker gegrilled op de barbecue en af geserveerd met wat citroenpartjes.
Marinade maken
Varkenshaas voorbereiden
Gemarineerd en wel voor het laten intrekken
Het voorbereiden op de barbecue
mijn inzending voor de fotowedstrijd. Geserveerd op een mooie plank met Padron pepers en bravas met zelf gemaakte brava saus.
alles was heerlijk en mals, zeker voor herhaling vatbaar!