Beef en Steak

Vakantie Verlangen - Spaanse varkenshaas

prld

Stoker
Deze week terug gekomen van vakantie uit Spanje (moederland) en we hadden weer genoten met de tapas en al het heerlijke eten. Altijd leuk als je bij familie kan aanschuiven en dan toch net dat wat traditioneler smaken krijgt :). Bij thuiskomst las ik de opdracht voor deze maand en dacht ik laat ik het zelf ook proberen:)
Bij deze dus "Porc Morenos" met bravas en padron pepers.

Voor de varkenshaas heb ik iets meer dan een kilo gehaald en die in blokjes gesneden en een dag ervoor gemarineerd met onder andere kurkuma, komijn, peterselie, citroensap, knoflook en olijfolie. Heb alle kruiden eerst zachtjes aan de kook gebracht om het te laten intrekken en daarna het vlees gemarineerd en dan in de koelkast geplaatst voor gisteren. Lekker gegrilled op de barbecue en af geserveerd met wat citroenpartjes.

Marinade maken
IMG_0559.jpg

Varkenshaas voorbereiden
IMG_0560.jpg

Gemarineerd en wel voor het laten intrekken
IMG_0561.jpg

Het voorbereiden op de barbecue
IMG_0564.jpg

mijn inzending voor de fotowedstrijd. Geserveerd op een mooie plank met Padron pepers en bravas met zelf gemaakte brava saus.
alles was heerlijk en mals, zeker voor herhaling vatbaar!
IMG_0565.jpg

Ziet er zalig uit! Bravas is kort voor gebakken aardappels toch? Mooie kleuren! Toffe inzending!

-Wow- wat een lekker recept. Ziet er goed uit! 😍

Kan je iets meer vertellen over het kruidenmengsel? Of is dat een Spaans staatsgeheim?

Ziet er zalig uit! Bravas is kort voor gebakken aardappels toch? Mooie kleuren! Toffe inzending!
dank je! was inderdaad ook zalig! Bravas zijn gewoon gefrituurde aardappeltjes met een brava saus :) echter had ik ze nu gewoon op de masterbuilt smoker gedaan. ze waren dus krokant aan buitenkant en binnenkant heerlijk zacht.

had ook nog meloen met ham op de foto kunnen doen want die hadden we ook op tafel staan :)

-Wow- wat een lekker recept. Ziet er goed uit! 😍

Kan je iets meer vertellen over het kruidenmengsel? Of is dat een Spaans staatsgeheim?
ja het was zeker lekker! voor herhaling vatbaar :) het is geen staatsgeheim hoor:) maar is voornamelijk olijfolie, knoflook, zoete paprikapoeder, komijn, kurkuma en nog wat versie groene kruiden zoals peterselie.

Terug
Bovenaan Onderaan