BasBQ
Beef en Steak

Vakantie: Dutch Oven Kip

 
 

knubbe

Stoker
Berichten
440
Recept van BBQ Junkie.
Lekker makkelijk, ideaal voor op vakantie dus.. :)

Kerntemp was prima op het eind, kleur wat minder :)
Desondanks een meer dan prima vakantie maaltje!

Aardappels, wortel, ui en bouillon onderdin.
Kip erop met sinaasappel erin, boter met rozemarijn, peper, zout, citroenrasp en knoflook eroverheen.

924F4B6A-9552-405B-B8F2-C92AC2EEFB16.jpeg
0089DA12-7590-4509-BBA9-FABF6B4A96D2.jpeg
2DB660E2-9785-4BCD-9923-32C235A38F1E.jpeg
5292F3A8-1517-4ECF-9453-AA2CBC1DB4E4.jpeg
ACBFD504-1DB3-4F09-BF01-F29F5A1D1B48.jpeg
97572F17-6347-4B64-9818-56C58206A7C3.jpeg
3F74FD4F-F997-4436-8C7A-15520ED43136.jpeg
 
Ziet er wel leuk uit, een beetje bleek wellicht, was het velletje nog een beetje knapperig?
 
Ziet er wel leuk uit, een beetje bleek wellicht, was het velletje nog een beetje knapperig?
Nee, velletje lekker de kliko ingeschoven en goeie filetjes gegeten ;)
Volgende keer wat harder en korter wellicht.
 
Leuke bereiding, dat moet ik toch ook eens snel doen :love:
 
Wat is dat toch een heerlijk setje samen!
 
Ik denk dat je door de kokende bouillon (stoom) altijd een licht /zacht/ zompige( lees:kliko ) velletje gaat hebben.
Ik zou nog steeds een bordje leegeten hoor 😍😋
 
Leuke set-up zo, de kip begint toch al te kleuren, misschien volgende keer wat extra kooltjes bovenop het deksel leggen ? ( geen ervaring met deze manier van bereiden, maar wie weet ;) )
Ik had er sowieso wel wat van willen proeven.
 
Mooie setting. Neem aan dat het kippetje lekker van smaak was.
 
Zeker! De kleur heeft niks afgedaan aan de smaak, heerlijk gegeten :)
 
Is wel erg vochtig binnen om knapperig te worden

Maar de smaak was goed en dat is het belangrijkste
 
Nee, velletje lekker de kliko ingeschoven en goeie filetjes gegeten ;)
Ik denk dat je door de kokende bouillon (stoom) altijd een licht /zacht/ zompige( lees:kliko ) velletje gaat hebben.

Jullie zijn GEK 😮 je gaat toch geen lekkere zachte flubberige velletjes van de kip weggooien, nou geef die maar aan mij, heerlijk ik zuig ze zo naar binnen 😁
Hier thuis zijn zowel zachte als knapperige velletjes van de kip zeer gewild en kunnen daar ruzie om maken, net zoals het lekkere dril/vetje van draadjesvlees.
 
Jullie zijn GEK 😮 je gaat toch geen lekkere zachte flubberige velletjes van de kip weggooien, nou geef die maar aan mij, heerlijk ik zuig ze zo naar binnen 😁
Hier thuis zijn zowel zachte als knapperige velletjes van de kip zeer gewild en kunnen daar ruzie om maken, net zoals het lekkere dril/vetje van draadjesvlees.
Ieder zo zijn of haar persoonlijke voorkeuren! Beide zijn absoluut niet aan mij besteed... Textuur is absoluut deel van de smaakbeleving 🙂, wel typisch dat jullie de spareribs dan juist graag steviger hebben, niet fall of the bone (als ik het goed heb onthouden).

On topic: Ziet eruit als een lekker kipje!
 
Dat is ook een leuke manier van bereiden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan