BasBQ
Beef en Steak

Vacumeermachine

 
 

Gommel

Vuurmaker
Berichten
59
Hoi allen,

iemand een goede tip voor een vacumeermachine? Liefst na de alles verslindende hobby een enigzinds betaalbare. Moet wel tegen marinade kunnen dus als ik het goed lees vallen de echt goedkope al af.

Hoor graag jullie input.
 
Heb deze week de Solis EasyVac Pro Black 569 aangeschaft en gebruikt om mijn pulled pork te vacumeren. Prima apparaat heeft een stand voor marinade.
 
Solis vac Pro metal, al voor 100€ te koop voor droog en nat.
 
Heb deze week de Solis EasyVac Pro Black 569 aangeschaft en gebruikt om mijn pulled pork te vacumeren. Prima apparaat heeft een stand voor marinade.
Ik heb deze ook, bevalt prima. In de aanbieding voor €70 bij bol gekocht.
 
Ik heb toevallig gisterenavond via ibood.nl een Solis Vac Prestige 575 voor 125 (met de verzendkosten er bij) besteld. (Mijn buurman had er één naar tevredenheid)

Hier kunnen zakken maar ook rollen in, zodat je ook zelf op maat kunt snijden, voor lange producten.

De €125 Scheelt toch gauw weer een paar tot vele tientjes i.t.t. andere websites!

Succes met de keuze en evt. aanschaf.
 
Ik heb toevallig gisterenavond via ibood.nl een Solis Vac Prestige 575 voor 125 (met de verzendkosten er bij) besteld. (Mijn buurman had er één naar tevredenheid)

Hier kunnen zakken maar ook rollen in, zodat je ook zelf op maat kunt snijden, voor lange producten.

De €125 Scheelt toch gauw weer een paar tot vele tientjes i.t.t. andere websites!

Succes met de keuze en evt. aanschaf.

Thanx 4 the tip. Net besteld.
 
Thanx 4 the tip. Net besteld.

Direct erna voorzichtig aan mijn vrouw verteld omdat ze al vindt dat ik me te hevig laat gaan met aankopen ivm die BBQ. Zeg erbij dat ik deze wel uit eigen zak betaal ipv ons gezamenlijk budget. Antwoord ze: 'Oh, dat wil ik al zo lang hebben' :ROFLMAO:
 
Haha te vroeg toegegeven! Het zijn wel ideale machientjes. Mijne komt ook van ibood. Van de week nieuwe zakken besteld bij marmelot, daar wordt hier op het forum vaker met lof over gesproken.
 
Ik ben ook al een tijdje aan het zoeken naar een mooie machine. Ik heb m’n zinnen gezet op de Lava Vacuum Sealer v.200 premium.
Ik heb een tijd geleden van m’n broertje een solis geleend. Het nadeel vind ik dat je na 5x sealen de boel moet laten afkoelen. Of is dat iets van oudere modellen?
 
Direct erna voorzichtig aan mijn vrouw verteld omdat ze al vindt dat ik me te hevig laat gaan met aankopen ivm die BBQ. Zeg erbij dat ik deze wel uit eigen zak betaal ipv ons gezamenlijk budget. Antwoord ze: 'Oh, dat wil ik al zo lang hebben' :ROFLMAO:

Hahahaha en toen baalde je.... :D
 
Ik ben ook al een tijdje aan het zoeken naar een mooie machine. Ik heb m’n zinnen gezet op de Lava Vacuum Sealer v.200 premium.
Ik heb een tijd geleden van m’n broertje een solis geleend. Het nadeel vind ik dat je na 5x sealen de boel moet laten afkoelen. Of is dat iets van oudere modellen?

ik heb een solis easyvac pro, en die moet tussen het sealen telkens even afkoelen, maar dat is een paar tellen. Die tijd ben ik dan bezig met het vullen van het volgende zakje, dus voor mij is dat geen probleem.
 
Ik heb een prachtige silvercrest :D
Het is misschien geen top of the line vacuummachine maar wel een goeie bang for the bucks. Was 25 euro ofzo bij de LIDL. Stukken in de marinade gaan nog net, wel met de aantekening dat ze niet moeten zwemmen en dat je mogelijk een keer extra moet sealen. Als deze kapot gaat zal ik een duurdere overwegen. Op het bierbrouwers forum waar ik in het verleden nog rondhing werd de allpax heel veel aangeraden.

Als ik echt nat spul moet vaccuumeren dan kan ik altijd bij mijn ouders langs. Mijn vader heeft een Henkelman jumbo.
 
Ik ben ook al een tijdje aan het zoeken naar een mooie machine. Ik heb m’n zinnen gezet op de Lava Vacuum Sealer v.200 premium.
Ik heb een tijd geleden van m’n broertje een solis geleend. Het nadeel vind ik dat je na 5x sealen de boel moet laten afkoelen. Of is dat iets van oudere modellen?
daar heb ik eertijds ook naar gekeken, want als je een paar kilo pp of zelfgemaakte worstjes in porties gaat vacumeren, dan is het even lopende band werk.
ik heb toen gekozen voor de foodsaver fsv005
 
Mijne is toegekomen via iBood.
Ben benieuwd.

F368782C-80F5-4A06-BD0C-ECAC2AFA196B.jpeg
 
Kan je bij die 569 ook folierollen gebruiken? Lijkt mij een veel fijnere manier aangezien je de zak kan afstemmen op het formaat vlees
 
Kan je bij die 569 ook folierollen gebruiken? Lijkt mij een veel fijnere manier aangezien je de zak kan afstemmen op het formaat vlees
Nu ff geen idee welke nummer ik heb, maar rollen gaan erin. Zit ook behoorlijk wat aan zakken en rollen bij. Zowel in de doos zelf als de 2 meegeleverde pakketjes.
 
Dit moet de 575 zijn! Heb hem ook vandaag binnen gehad! Ben benieuwd...

Ik ging gisteren de handleiding eens lezen, maar heb er niet helemaal door geraakt. Ook gekocht voor vlees dat we in bulk kopen, in de pakken. Wij eten veel kipfilet en mijn vrouw koopt dan van die maxi pakken en staken dat voorheen in gewone zakjes. Maar nu kunnen we dat netjes vacuum doen.

En in 2de instantie voor als ik deze winter eens ga experimenteren met koud roken. Ik lees overal dat de gerookte goederen dan meestal vacuum verpakt worden en dan nog een paar dagen in de koelkast mogen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan