BasBQ
Beef en Steak

vacumeermachine

 
 

miep

Pitmaster
Berichten
805
Beste allemaal,

Ik ben me aan het inlezen over zo,n machine. Hier heb ik het ook al eens langs zien komen, maar dat stamt uit 2013.
ben eigeljjk benieuwd naar meer ervaringen.
veel van jullie hebben een foodsaver, maar daar heb je ook soorten in. Ik vind er zoveel prijsverschil in. Wat is beter rollen of zakjes?
zie een princess staan met goede reviews, maar wil ook geen kat in de zak. Het zou in principe voor vlees en rubs zijn, maar je weet nooit of je er meer mee gaat doen.
jullie zien vragen, vragen,vragen.
 
caso vc100 heb ik,en doet zn ding goed.
dacht vorig jaar ongeveer rond 120 euro betaald te hebben maar zal nu wel goedkoper zijn.

http://vacuum-apparaat.welke-kiezen-kopen.nl/fabrikant/caso/review-test-caso-vc100.php

had eerder eens zo een wegwerper van de lidl gehaald,en na 1 test binnen een uur weer retour gebracht is echt 3xniks....daarom  een wat duurder en  beter ding gehaald.

k gebruik div maten rollen en  zakken.nadeel van de rol is altijd een extra las

 
Ik heb zelf de Foodsaver Vacumeermachine V2860 en ben er er zeer tevreden mee, mijn moeder heeft de Solis Vacuumverpakkingsmachine EasyVac Pro (vacuumgigant) die doet ook prima zijn werk.
 
Ik gebruik al een aantal jaar de Foodsaver V2860. Werkt prima. Een (klein) nadeel met dit soort dingen is het lastig vacumeren van natte spullen, dat moet je zeer voorzichtig doen, zeker met reliefzakken waar heel fijn relief in zit. Maar goed, je kunt de boel ook eerst bevriezen en d?n pas vacumeren natuurlijk....maar daar heb ik het geduld nooit zo voor. Een ander (klein) nadeel is dat hij maar ??n sealnaad per keer maakt en ik houd van dubbele naden. Dus dat duurt dan per vacumeeractie iets langer. Als je een zak of 10 tegelijk moet vacumeren is dat wel wat irritant, dus als je veel moet vacumeren zou ik een iets zwaardere versie nemen met automatische vloeistofdetectie, zoals de 3840.

Voor wat ik zo om mijn heen hoor ontlopen Solis en Foodsaver elkaar niet zo. Beide fijne machines die het goed doen. M.b.t. andere merken heb ik geen ervaring.
 
Dezelfde Solis als Ceriel hierboven en rollen, gewoon en sous-vide. Inmiddels hebben al drie culimaten uit mijn kringetje hem ook aangeschaft bij Vacuumgigant en zijn allemaal tevreden.
Geen ervaring met andere merken/modellen. Goed genoeg is goed!
 
Sinds een week een solis easyvac en het bijgevoegde pakket aan zakken al opgebruikt. Nog geen echt vochtige zaken verpakt, dus dat meot ik nog uitvinden, maar de rest bevalt nu al.
 
Fijn bedankt voor de reacties. Het geeft wat duidelijkheid.
ik heb zo,n dinv nog nooit gebruikt dus...
 
Terug
Bovenaan Onderaan