BasBQ
Beef en Steak

Vacature in de financi?le grill sector?!

 
 
 

Rolaanndd

Stoker
Berichten
397
Beste!

Gisteren heb ik mijn scriptie ingeleverd en ik hoop over 2 weken m'n HBO diploma CE, met de minor Financiele Planning afgerond te hebben.

Nu ben ik momenteel werkzaam als financieel adviseur bij een grote bank, maar ik heb per 1 maart mijn contract opgezegd. Waarom?! Geen doorgroei mogelijkheden en ik deed een mbo functie, hierdoor haalde ik geen voldoening meer uit mijn werk, de uitdaging was weg.

Omdat ik gelukkig een heel brede opleiding heb gedaan, kan ik aan de slag als financieel analist, accountmanager, sales representive enz enz enz.

Nu is mijn vraag... Je hoort hem al aankomen, is dit mogelijk denken jullie binnen de Grill-sector? (Accountmanager Low&Slow o.i.d :>) En zo ja, in welke richting zou ik moeten zoeken?! Heb al zitten kijken bij de grote spelers, maar die hebben geen website met evt vacatures. Dus die zijn ook niet inzichtelijk.

Misschien hebben jullie nog tips en idee?n? Ik zou graag mijn commerci?le/financiele/analytische vaardigheden combineren met m'n passie.

Alvast bedankt!

Rolaaanndd
 
Hoi Roland, kan je bij je zoektocht naar een nieuwe baan niet helpen, maar mijn moeder zei altijd: Nooit je oude schoenen weggooien voordat je nieuwe hebt ;-)
 
Rolaanndd zei:
ik hoop over 2 weken m'n HBO diploma CE, met de minor Financiele Planning afgerond te hebben.

<knip>

ik heb per 1 maart mijn contract opgezegd. Waarom?! Geen doorgroei mogelijkheden en ik deed een mbo functie, hierdoor haalde ik geen voldoening meer uit mijn werk, de uitdaging was weg.

Kan zijn dat je geen uitdaging in je werk hebt, maar dit klinkt als.....nee laat ook maar, maar lees het nog eens na....;)

M4rtijn76 zei:
Hoi Roland, kan je bij je zoektocht naar een nieuwe baan niet helpen, maar mijn moeder zei altijd: Nooit je oude schoenen weggooien voordat je nieuwe hebt ;-)

Zeker, maar ook no guts, no glory.
En op je 23e kom je nog wel (relatief) gemakkelijk aan de bak.


Maar bij geen vacatures zou ik gewoon een open sollicitatie doen?
 
Sorry! Ik heb net mijn bericht iets te snel getypt. Ik heb vanwege een aankomende reorganisatie geen doorgroei mogelijkheden. Dus ik gooi m'n oude schoenen niet vrijwillig zeg maar 😊
 
Rolaanndd zei:
Sorry! Ik heb net mijn bericht iets te snel getypt. Ik heb vanwege een aankomende reorganisatie geen doorgroei mogelijkheden. Dus ik gooi m'n oude schoenen niet vrijwillig zeg maar 😊

Dat is inderdaad een andere zaak. Solliciteren van baan naar baan is altijd gemakkelijker zeg ik uit ervaring en het zorgt er ook nog eens voor dat je geen gaten in je CV krijgt.

Wat zoek je precies? Iets bij een grote BBQ zaak of importeur of iets meer richting de horeca. BBQ is nog steeds een groeimarkt las ik laatst, zou gewoon je CV op een aantal plekken droppen.
 
M4rtijn76 zei:
Rolaanndd zei:
Sorry! Ik heb net mijn bericht iets te snel getypt. Ik heb vanwege een aankomende reorganisatie geen doorgroei mogelijkheden. Dus ik gooi m'n oude schoenen niet vrijwillig zeg maar 😊

Dat is inderdaad een andere zaak. Solliciteren van baan naar baan is altijd gemakkelijker zeg ik uit ervaring en het zorgt er ook nog eens voor dat je geen gaten in je CV krijgt.

Wat zoek je precies? Iets bij een grote BBQ zaak of importeur of iets meer richting de horeca. BBQ is nog steeds een groeimarkt las ik laatst, zou gewoon je CV op een aantal plekken droppen.

Ik zou iets als sales representive leuk vinden! Zolang het maar met financi?n is. Productontwikkeling goed- of afkeuren adhv een financiele analyse lijkt me ook heel leuk. Dat soort dingen!
 
De enige grote speler, met personeel, die ik ken is Jord van Smokey Goodness.  Stuur hem een een mailtje. 
 
Frits zei:
De enige grote speler, met personeel, die ik ken is Jord van Smokey Goodness.  Stuur hem een een mailtje.
Verdikkes, ik dacht eigenlijk dat het ging om een baan richting de productie en verkoop van bbq gerelateerde spullen, maar in deze richting kan natuurlijk ook! Goed denkwerk
 
Rolaanndd zei:
Sorry! Ik heb net mijn bericht iets te snel getypt. Ik heb vanwege een aankomende reorganisatie geen doorgroei mogelijkheden. Dus ik gooi m'n oude schoenen niet vrijwillig zeg maar 😊
En dus je hebt zelf je baan maar opgezegd  :-/

En je denk met een HBO diploma meteen een uitdaging te vinden ? Denk dat je nu al een uitdaging hebt met het vinden van een baan .....
 
BertM zei:
Rolaanndd zei:
Sorry! Ik heb net mijn bericht iets te snel getypt. Ik heb vanwege een aankomende reorganisatie geen doorgroei mogelijkheden. Dus ik gooi m'n oude schoenen niet vrijwillig zeg maar 😊
En dus je hebt zelf je baan maar opgezegd  :-/

En je denk met een HBO diploma meteen een uitdaging te vinden ? Denk dat je nu al een uitdaging hebt met het vinden van een baan .....

Hoi Bert. Het was de keus, vrijwillig eruit en nog wat mee krijgen of solliciteren op eigen functie en geen zekerheid. Dan kies ik op mijn leeftijd toch mooi voor de vrijwilligheid. Ik ben me heus bewust dat een baan vinden een heuse uitdaging is. Anderzijds ben ik er van overtuigd dat ik voor mijn leeftijd, in de sector waar ik in actief ben, genoeg onderscheidend vermogen heb. Het is niet alleen een HBO diploma wat ik meebreng, denk aan een DSI, Verschillende WFT's en FFP. Daarnaast ben ik jong, heb wel de ervaring maar tegelijkertijd niet z? veel ervaring dat ik gekneed kan worden naar de wensen van een bedrijf.

Ik ben van mening dat het een ?chte uitdaging wordt als je zelf niet onderscheidend genoeg bent.
 
in elk geval veel succes!

ik weet vrij weinig van financi?le functies, maar inderdaad zou zeggen zet het lekker breed in om te kijken of je uit de bankenwereld en in de food-business terecht kan. Alle interessante bedrijven bellen dus en kijken of je open sollicitaties kunt sturen.

wat is het idee van commerci?le economie - financi?le planning? als ik het goed interpreteer zoek je een baan als account manager / verkoper buitendienst? dan zul je toch snel bij de wat grotere bedrijven komen, niet bij een bbq cateraar denk ik zo toch..?

ik denk dan eerder bijv. aan de dealer van weber NL (wie dat ook is) of een grote speler in horeco kook benodigdheden, of een bedrijf als Livar. Als je met pitmasters wil werken, denk ik eerder dat je een eigen bedrijf zou moeten starten en een klantenkring van allerlei bbq cateraars zou opbouwen. Tenzij je zelf voornamelijk gaat koken en zo af en toe in financieel oogpunt bijspringt?

 
Ga eens kijken wie die importeur is van Josper ( http://www.josper.es/nl/josper/about/ )
Ze zijn hard bezig om in Nederland voet aan de grond te krijgen, oa te koop bij Hanos.

succes
 
Marieken zei:
in elk geval veel succes!

ik weet vrij weinig van financi?le functies, maar inderdaad zou zeggen zet het lekker breed in om te kijken of je uit de bankenwereld en in de food-business terecht kan. Alle interessante bedrijven bellen dus en kijken of je open sollicitaties kunt sturen.

wat is het idee van commerci?le economie - financi?le planning? als ik het goed interpreteer zoek je een baan als account manager / verkoper buitendienst? dan zul je toch snel bij de wat grotere bedrijven komen, niet bij een bbq cateraar denk ik zo toch..?

ik denk dan eerder bijv. aan de dealer van weber NL (wie dat ook is) of een grote speler in horeco kook benodigdheden, of een bedrijf als Livar. Als je met pitmasters wil werken, denk ik eerder dat je een eigen bedrijf zou moeten starten en een klantenkring van allerlei bbq cateraars zou opbouwen. Tenzij je zelf voornamelijk gaat koken en zo af en toe in financieel oogpunt bijspringt?

Je interpretatie is goed inderdaad! Desondanks zou het ook voor een cateraar kunnen op een meer marketing gerichte ?f financieel oppervlak. Het voordeel van mijn opleiding is dat het gewoon heel erg breed is. Elk bedrijf heeft immers een financiele- en marketing afdeling. Ik hoef overigens niet samen te werken met de pitmasters zelf hoor, althans het is geen pr?. :)

@Peet, thanks! Ik ga eens kijken
 
BertM zei:
En dus je hebt zelf je baan maar opgezegd  :-/

En je denk met een HBO diploma meteen een uitdaging te vinden ? Denk dat je nu al een uitdaging hebt met het vinden van een baan .....

+1

Weet iemand trouwens waarom HBO studenten tegenwoordig denken dat ze God zelf zijn op hun vakgebied? Worden er lessen zelfvertrouwen gegeven of zo .

Maar, als je 23 bent, en waarschijnlijk nog niet zo veel financi?le verplichtingen als kinderen, hypotheek nd shit, dan zou ik ook in ieder geval proberen iets te doen wat je echt leuk vind, en een keer je baan gewoon opzeggen kan best, op die leeftijd hoef je niet op safe te spelen. Een andere baan vind je sowieso nog wel.
 
Rolaanndd zei:
Marieken zei:
wat is het idee van commerci?le economie - financi?le planning? als ik het goed interpreteer zoek je een baan als account manager / verkoper buitendienst? dan zul je toch snel bij de wat grotere bedrijven komen, niet bij een bbq cateraar denk ik zo toch..?

Je interpretatie is goed inderdaad! Desondanks zou het ook voor een cateraar kunnen op een meer marketing gerichte ?f financieel oppervlak. Het voordeel van mijn opleiding is dat het gewoon heel erg breed is. Elk bedrijf heeft immers een financiele- en marketing afdeling.

uh, nou, als ik je uit die droom mag helpen... ;) je zoekt een (middel)groot bedrijf denk ik :p ik ken een paar cateraars en die hebben geen afdelingen, financieel, marketing of anderzijds. Die hebben gewoon een paar mensen in dienst en wat oproepkrachten achter de hand...
ik zou je meegeven dat je vast een beetje kunt nadenken of je graag alleen in je vakgebied wilt werken of dat je lekker breed bezig wil zijn. Hoe kleiner het bedrijf, hoe breder je functie zal zijn.

Voorbeeldje, ik ben ontwerper en ik heb hiervoor bij een wat groter bureau gewerkt, daar had ik een accountmanager voor de acquisitie, een financieel medewerker voor de facturatie, een projectmanager voor de offertes/contracten, een cad tekenaar voor de tekeningen en een constructeur voor de berekeningen. Nu werk ik in een kleinere ontwerpstudio, dat betekent dus meer je eigen toko runnen. Af en toe een achterstallige factuur nabellen, zelf een autocad lijntje trekken en bij de klanten afspraken maken over het proces en netwerken voor nieuwe projectjes, een persbericht schrijven en ook zelf even doorgeven dat het printerpapier besteld moet worden.
 
Marieken zei:
Rolaanndd zei:
Marieken zei:
wat is het idee van commerci?le economie - financi?le planning? als ik het goed interpreteer zoek je een baan als account manager / verkoper buitendienst? dan zul je toch snel bij de wat grotere bedrijven komen, niet bij een bbq cateraar denk ik zo toch..?

Je interpretatie is goed inderdaad! Desondanks zou het ook voor een cateraar kunnen op een meer marketing gerichte ?f financieel oppervlak. Het voordeel van mijn opleiding is dat het gewoon heel erg breed is. Elk bedrijf heeft immers een financiele- en marketing afdeling.

uh, nou, als ik je uit die droom mag helpen... ;) je zoekt een (middel)groot bedrijf denk ik :p ik ken een paar cateraars en die hebben geen afdelingen, financieel, marketing of anderzijds. Die hebben gewoon een paar mensen in dienst en wat oproepkrachten achter de hand...
ik zou je meegeven dat je vast een beetje kunt nadenken of je graag alleen in je vakgebied wilt werken of dat je lekker breed bezig wil zijn. Hoe kleiner het bedrijf, hoe breder je functie zal zijn.

Voorbeeldje, ik ben ontwerper en ik heb hiervoor bij een wat groter bureau gewerkt, daar had ik een accountmanager voor de acquisitie, een financieel medewerker voor de facturatie, een projectmanager voor de offertes/contracten, een cad tekenaar voor de tekeningen en een constructeur voor de berekeningen. Nu werk ik in een kleinere ontwerpstudio, dat betekent dus meer je eigen toko runnen. Af en toe een achterstallige factuur nabellen, zelf een autocad lijntje trekken en bij de klanten afspraken maken over het proces en netwerken voor nieuwe projectjes, een persbericht schrijven en ook zelf even doorgeven dat het printerpapier besteld moet worden.

Haha ja ik snap wat je bedoelt, je hebt gelijk betreft de grote en middelgrote bedrijven! Ik denk dat het wel gewoon het vakgebied wordt waar ik nu in aanwezig ben, om daar ook in te blijven. :)

Even offtopic, nu je zegt dat je ontwerper bent haha... Weet jij waar ze drievlaks visitekaartjes drukken? :p
 
Rolaanndd zei:
Even offtopic, nu je zegt dat je ontwerper bent haha... Weet jij waar ze drievlaks visitekaartjes drukken? :p

nope, ik zit niet in de grafische kant! 
 
Hi Rolaanndd,
Top dat je (bijna) klaar bent met je studie, gefeliciteerd! Nog plannen om verder te gaan met je master?

Ik kan je helaas niet helpen aan leads in de grill sector. Ik kan je wel de tip geven blijf achter je keus staan en laat je niet van je koers brengen.  Iedereen heeft opvattingen, beelden en idee?n en voor iedereen zijn ze waarheid. Echter wat voor de een werkt, werkt niet perse voor de ander. Dus kijk waar je meerwaarde kunt bieden en go 4 it!!
Zoals Confucius zei: Geef me werk dat bij me past en ik hoef nooit meer te werken.


 
Het is niet altijd nodig direct in de functie te starten waar je wilt eindigen. Zet de functie die jij (op korte termijn) wilt bekleden als een rode stip, en bedenk welke routes hier naar toe lopen. Soms kan het helpen om kleinere tussenstappen te maken. Bijvoorbeeld, eerst binnenkomen bij een organisatie in de horecabranch waar je wilt werken, alvorens je ook in de functie raakt waar je graag wil werken. Ik krijg er niet helemaal de vinger achter wat je wil, dus vergeef mij voor het weinig concrete voorbeeld.

Ik ben zelf begonnen in een tijd dat het enorm bagger was. In het begin genoegen genomen met een soort werkervaringsplek/stage in de juiste branch. Via dat netwerk uiteindelijk beland waar ik (voor nu) wilde belanden.

En ach, what the hell. Doe vooral waar jij je goed bij voelt en vertrouw erop dat de 'dots' zich ooit zullen 'connecten' (zoals Steve Jobs ooit mooi heeft gesproken).
 
Terug
Bovenaan Onderaan