BasBQ
Beef en Steak

V?gler spareribs bij de Makro

Nooit gehad. Zien er wel erg dun uit, maar of dat wat zegt....
Die procureur voor 4,19 inclusief is ook niet duur zeg!
 
Dit zijn erg dunne ribs met weinig vlees op het bot, meer geschikt voor de snert dan op de bbq.
Ik koop tegenwoordige iets duurdere maar wel met meer vlees op het bot
 
Ik ga ze straks halen en zaterdag gebruiken, dus na zaterdag kan ik pas melden of het wat is  :)
 
Toch maar een doos gehaald en ze zien er op eerste gezicht niet onaardig uit!!

DSC03786_zpsbb77fa63.jpg


DSC03789_zpsef9a79cd.jpg


Ze zijn iets breder dan de slaps uit de "blauwe" doos.
Volgende week een ribsessie dus dan meer.

Greetz Marco
 
Hetzelfde als de blauwe doos!
Het zijn 13 slaps en zijn gescheiden door een strook plastic dus je hoeft ze maar per 4 op de stenen van het terras te kletteren!! :D
Ik heb ze daarna per twee ingepakt en weer terug in de vriezer.
Ziet er (zeker voor de buren) een beetje vreemd uit om zo'n blok vlees boven je hoofd te heffen en met enige snelheid  op de grond te knallen!! :D B-)
Ben best wel benieuwd!! O ja, ik betaalde 45 euro voor tien kilo ribs!!
 
Ben benieuwd wat het verlies is bij deze Vogler. Gaat er uiteindelijk om wat je overhoudt..niet het begin gewicht.
Je wil uiteindelijk toch vlees en geen vet eten (klein beetje natuurlijk wel, maar geen bonken).
 
Misschien kan marcel64 alvast uitslag geven. Als het goed is heeft hij al een sessie gehad!!
 
Klopt MarBQ, ik heb zaterdag mijn sessie gedaan met deze spareribs.

Ik vond de spareribs goed, redelijk wat vlees op de bot maar weinig tot geen vet.
Nu is dit mijn eerste keer om zo spareribs te maken dus ik heb eigenlijk niet veel vergelijkingsmateriaal.

Hier het verslag van zaterdag http://www.bbqgenootschap.nl/forum/low-slow/eerste-keer-lowslow/  :) heb alleen gemerkt dat ik toch te weinig foto's heb gemaakt.

Hierbij alvast een foto van het eindresultaat van de spareribs  :D

sparerib4_zps1503871f.jpg
 
MarBQ.

Zeker doos spareribs en 3 kratten bier gehaald  ;), gekkenhuis zaterdag Makro Wateringen
 
Zien er goed uit!
 
Nou, best leuke ribbetjes. Zeker voor die prijs! Daar heb je je geen breuk aan gevallen.
 
marcel64 zei:
MarBQ.

Zeker doos spareribs en 3 kratten bier gehaald  ;), gekkenhuis zaterdag Makro Wateringen

Was ook in Wateringen en zeker een gekkenhuis!! Stond in de rij om naar binnen te mogen!! Heb het bier laten staan :-S
 
Update V?gler rib's!!

In huize MarBQ zijn de ribs goedgekeurd!! Mooie grote ribs met aardig wat vlees en niet te veel vet.
Misschien in vergelijk met de "blauwe" doos wel iets beter maar dat is moeilijk te zeggen want ik heb ze niet naast elkaar gehad.
Iig zal ik de volgende keer weer voor deze aanbieding gaan.

Eet smakelijk en greetz;

Marco
 
Ik heb ook een doos gehaald, mooie brede ribben, niet  dik , niet te veel vet totaal 12 ribben in 10 kg m best mooie ribben, en Geen shiners, dat kan ik helaas van de B&S ribben niet zeggen, deze had ik namelijk bij TS2014. En die waren K*%^$!!

Maar goed doos is nu leeg, heb er nog 4 die liggen nu te ontdooien, om te gebruiken bij de demonstraties bij Bloem&Tuin in Nuenen, Morgen nog maar 2 dozen halen, want de tuinbeurs duurt nog 7 dagen B-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan