Ze moesten er toch eens komen dus van de week een bestelling geplaatst bijBeef & Steak.
Woensdag netjes bezorgd en de ribben gelijk in de koelkast geplaatst.
Planning zag er goed uit en ook gered, buurman vroeg vrijdag of ik effe wilde helpen om de zonnepanelen van het dak af te halen zaterdag. Komen maandag een nieuw dak leggen.
Gister op tijd het dak op, lekker met buitje hagel en wat wind maar op tijd eraf om nog een bakkie, met zelfgebakken appeltaart, te kunnen nuttigen en naar m’n keuken te gaan.
De ribs
Effe uit laten lekker en het vlies verwijderd.
Een rib met mosterd ingesmeerd, de ander met sambal.
Vervolgens bestrooid met een rubmengsel 1/3 steak en 2/3 sparerib van Noskos. Kon het effe intrekken terwijl het Eitje word opgestookt naar 110 graden
Tijd om de ribs te plaatsen.
Krijg ik te horen dat ik een te kleine Q gekocht heb
, ze passen liggend niet
Gelukkig al eens bij onze Zweedse leverancier geweest en de ribs gehalveerd en geplaatst
Na 3.5 uur het deksel maar eens gelicht, ze zien er goed uit.
Tussendoor maar boodschappen gedaan en gehoopt dat er dik aluminiumfolie folie bij de Lidl zou liggen maar helaas. Tijd om ze in te pakken, had nog wat dik folie liggen, en terug te plaatsen.
Plaats te kort
Dit opgelost door 2 stenen, daartussen 2 pakketjes, op het rooster te leggen en daar bovenop het gietijzeren rooster te leggen
Dat paste en het deksel ging ook nog dicht
Weer 1.5 uur wachten.
Tijd om uit te pakken en te lakken
De ribs 3 kwartier laten liggen en tijd om wat frietjes in de airfryer te doen
Tijd om de bordjes te vullen
De Zaanse majo is er nog bijgekomen.
Alleen de rib die met sambal ingesmeerd was is opgegaan, 2 strengen was wel wat voorbarig voor 2 personen
.
Van de week de andere streng aanvallen
Woensdag netjes bezorgd en de ribben gelijk in de koelkast geplaatst.
Planning zag er goed uit en ook gered, buurman vroeg vrijdag of ik effe wilde helpen om de zonnepanelen van het dak af te halen zaterdag. Komen maandag een nieuw dak leggen.
Gister op tijd het dak op, lekker met buitje hagel en wat wind maar op tijd eraf om nog een bakkie, met zelfgebakken appeltaart, te kunnen nuttigen en naar m’n keuken te gaan.
De ribs
Effe uit laten lekker en het vlies verwijderd.
Een rib met mosterd ingesmeerd, de ander met sambal.
Vervolgens bestrooid met een rubmengsel 1/3 steak en 2/3 sparerib van Noskos. Kon het effe intrekken terwijl het Eitje word opgestookt naar 110 graden
Tijd om de ribs te plaatsen.
Krijg ik te horen dat ik een te kleine Q gekocht heb

Gelukkig al eens bij onze Zweedse leverancier geweest en de ribs gehalveerd en geplaatst
Na 3.5 uur het deksel maar eens gelicht, ze zien er goed uit.
Tussendoor maar boodschappen gedaan en gehoopt dat er dik aluminiumfolie folie bij de Lidl zou liggen maar helaas. Tijd om ze in te pakken, had nog wat dik folie liggen, en terug te plaatsen.
Plaats te kort

Dit opgelost door 2 stenen, daartussen 2 pakketjes, op het rooster te leggen en daar bovenop het gietijzeren rooster te leggen
Dat paste en het deksel ging ook nog dicht

Weer 1.5 uur wachten.
Tijd om uit te pakken en te lakken
De ribs 3 kwartier laten liggen en tijd om wat frietjes in de airfryer te doen
Tijd om de bordjes te vullen
De Zaanse majo is er nog bijgekomen.
Alleen de rib die met sambal ingesmeerd was is opgegaan, 2 strengen was wel wat voorbarig voor 2 personen

Van de week de andere streng aanvallen

Laatst bewerkt: