BasBQ
Beef en Steak

USA Grainfed Brisket (point)

 
 

Tokke89

Sprokkelaar
Berichten
44
Goedeavond allen,

Vandaag online een Brisket point van 2.75 kg besteld en wil deze low & slow garen op mijn weber.

Eerste keer dat ik Brisket probeer, uiteraard al wel andere stukken vlees geprobeerd. Ik was benieuwd of iemand ervaring en wat tips had met het slowcooken van een Brisket? :)

alvast bedankt!

Tom

 
Ceriel zei:
Er staat een mooi recept op de blog van Noskos.
Vergeet je niet om voldoende foto's te maken?  ;)


Ceriel +1

De eerste keer heb ik hem ook zo klaargemaakt, prima gelukt  :) !
 
Heb je alleen de point ?  Is wel wat vetter dan de flat, maar kan zeker een goed stuk vlees opleveren.
 
heb enkel de Point gekocht. Er waren ook hele Briskets tekoop, maar ik was bang dat die niet op de barbecue zouden passen :D 
 
Tokke89 zei:
heb enkel de Point gekocht. Er waren ook hele Briskets tekoop, maar ik was bang dat die niet op de barbecue zouden passen :D


Wat is de diameter van je weberketel rooster?
 
Hans zei:
Tokke89 zei:
heb enkel de Point gekocht. Er waren ook hele Briskets tekoop, maar ik was bang dat die niet op de barbecue zouden passen :D


Wat is de diameter van je weberketel rooster?

ik heb een Weber Master Touch 57cm, als ik een stuk vlees probeer te slowcooken doe ik Kolen aan 1 kant en het vlees daar tegenover op het vleesrooster. Verder maak ik gebruik van een GrillaQue (een watereservoir die de hete kolen en het vlees uit elkaar kan houden.

 
Ik gebruik een OTG 47 van Weber (wegens ruimte gebrek en wil hem niet buiten laten staan.)  :(  en het valt mee wat daar nog op past aan vlees. :)
Bv deze brisket.
Ook ik maak gebruik van een split grill, dus briketten aan een kant en het vlees indirect er tegenover.
Dus op een 57 cm rooster kan je best wel een behoorlijke brisket kwijt

http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?topic=15501.msg251979#msg251979

Grts,

Hans.
 
Ik heb een 57 WSM en dan moet ik redelijk vaak een full packer trimmen om deze op het rooster te krijgen (niet heel veel maar toch)
 
Boldeagle zei:
Ik heb een 57 WSM en dan moet ik redelijk vaak een full packer trimmen om deze op het rooster te krijgen (niet heel veel maar toch)


Hoe zwaar zijn ze dan?  ? ? !
 
Waar heb je de brisket besteld? Wil er zelf binnenkort ook 1 maken namelijk.
 
Rob Reinerink zei:
Waar heb je de brisket besteld? Wil er zelf binnenkort ook 1 maken namelijk.



http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?topic=15501.msg251979#msg251979

Klik op link

Deze is besteld bij BBQUALITY.
Niet veel zwaarder bestellen anders kan je hem niet kwijt op je 47 cm grill.

Het%20lange%20wachten%20005_zpslqc3vcck.jpg

 
Hans zei:
Boldeagle zei:
Ik heb een 57 WSM en dan moet ik redelijk vaak een full packer trimmen om deze op het rooster te krijgen (niet heel veel maar toch)


Hoe zwaar zijn ze dan?  ? ? !

Tegenwoordig probeer ik rond de 4 Kg te blijven maar een 6-7 kg wholepacker wordt krap op een 57 rooster
 
Boldeagle zei:
Hans zei:
Boldeagle zei:
Ik heb een 57 WSM en dan moet ik redelijk vaak een full packer trimmen om deze op het rooster te krijgen (niet heel veel maar toch)


Hoe zwaar zijn ze dan?  ? ? !

Tegenwoordig probeer ik rond de 4 Kg te blijven maar een 6-7 kg wholepacker wordt krap op een 57 rooster


De 6 tot 7 kg of zwaarder zijn ook wel behoorlijk grote lappen.
Als je die mooi wilt grillen (roken) moet je wellicht dat wellicht niet op een ketel of WSM doen.
Want als je te veel moet weg trimmen is dat ook zonde.
Je ziet die dan wel eens in zo'n grote rookoven bereiden.
Maar ja, die passen niet op m'n plaatsje.  :) !

Grts,  Hans.
 
Terug
Bovenaan Onderaan