Robster
Tondelzoeker
Vanavond eindelijk tijd voor de eerste keer vlees op de nieuwe kamado.
Ik wilde de Bavette direct grillen met een rare / medium rare uitkomst.
Ik wilde op zo’n 200+ graden direct grillen met de kap dicht en met het rek op de hoogste stand.
Ik merkte vanmiddag al dat de kamado erg goed te sturen is, deze eerste ervaring was perfect en alles is ook perfect verlopen.
- Uruguayaanse Bavette Steak met Ananas salsa!
Het vlees was van bbq quality,
Mooie dikke stukken,
Kamado naar de 200 graden gebracht,
Rookhout erbij,
Het vlees rondom gegrild met de kap dicht ligt nog een gewoon biefstukje bij op de foto, ik ben vandaag voor de eerste keer iets te voorzichtig geweest vind ik,
Toen het vlees lag te rusten even wat verse Ananas op de bbq gegrild,
Een Ananas salsa gemaakt;
halve verse Ananas, teen knoflook, gedroogde peper flakes, halve citroen uitgeknepen, Zwarte peper,
Resultaat vlees, rare, smaakte erg goed, ik zou m de volgende keer toch nog wel wat langer op de Kamado laten liggen,
De gehele maaltijd;
het vlees met de salsa, gebakken aardappeltjes (airfryer), Ananas schijf van de bbq en Oesterzwammen,

Ik wilde de Bavette direct grillen met een rare / medium rare uitkomst.
Ik wilde op zo’n 200+ graden direct grillen met de kap dicht en met het rek op de hoogste stand.
Ik merkte vanmiddag al dat de kamado erg goed te sturen is, deze eerste ervaring was perfect en alles is ook perfect verlopen.
- Uruguayaanse Bavette Steak met Ananas salsa!
Het vlees was van bbq quality,
Mooie dikke stukken,
Kamado naar de 200 graden gebracht,
Rookhout erbij,
Het vlees rondom gegrild met de kap dicht ligt nog een gewoon biefstukje bij op de foto, ik ben vandaag voor de eerste keer iets te voorzichtig geweest vind ik,
Toen het vlees lag te rusten even wat verse Ananas op de bbq gegrild,
Een Ananas salsa gemaakt;
halve verse Ananas, teen knoflook, gedroogde peper flakes, halve citroen uitgeknepen, Zwarte peper,
Resultaat vlees, rare, smaakte erg goed, ik zou m de volgende keer toch nog wel wat langer op de Kamado laten liggen,
De gehele maaltijd;
het vlees met de salsa, gebakken aardappeltjes (airfryer), Ananas schijf van de bbq en Oesterzwammen,