BasBQ
Beef en Steak

undershoot daarna overshoot op mijn UDS

 
 

teunvandemerwe

Sprokkelaar
Berichten
26
Ik gebruik sind kort een PID controller (QMaster Senior) op mijn UDS. Bij de eerste keer gebruiken had ik een overshoot van +- 20 graden celsius (nog veel) maar geen undershoot. Ik dacht in eerste instantie dat het lag aan de hoogte van mijn houtskool mandje, waar de fan direct tegen het mandje aanblies en een klein deel van kolen zeer hard begon te branden. Nu heb ik het kolenmandje hoger gezet net boven de lucht inlaat van de UDS waar de fan van de controller op zit aangesloten.

Nu wordt er in ieder geval geen as de lucht ingeblazen, dus neem aan dat het mandje boven de luchtinlaat moet staan?

Het nadeel wat ik nu ervaar is dat ik zowel een undershoot ervaar zodra de fan begint de blazen (+- 30 graden) gevolgd door een overshoot (+- 60 graden).

Iemand hier ook ervaringen mee?

Gebruik van Argentina Houtskool misschien niet zo'n goed idee?

Zou ik toch de fan speed drastisch moeten verlagen? of met PID settings moeten gaan spelen ondanks dat de leverancier zegt dat meeste gebruikers de standaard instellingen gebruiken?
 
wat voor waardes staan de pid

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

 
heb samen met de verkoper van qmaster senior via de mail de instellingen veranderd nu met de kamado een verschil van 1 graad..ik zou zeggen mail hem eens

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

 
strike99 zei:
heb samen met de verkoper van qmaster senior via de mail de instellingen veranderd nu met de kamado een verschil van 1 graad..ik zou zeggen mail hem eens

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Hoi Strike99,

Inderdaad al contact gehad met klaasmans die heeft al wat tips gegeven om de PID instellingen te wijzigen. Des ondanks bedankt voor tip
 
Terug
Bovenaan Onderaan