BasBQ
Beef en Steak

uitslagen Ruhrpot BBQ

Wat Dennis en Danny zeggen +1
Ook moesten we. zaterdag perse voor 8 uur op het terrein aanwezig zijn omdat er een markt voor het evenement zou komen waardoor wij niet meer op het terrein zouden kunnen komen.
Hierdoor moest Mike heel vroeg vertrekken om op tijd aanwezig te zijn. Ben je er om half acht krijg je een plaatsje achteraan, 75 meter bij het stroom vandaan war ons gevraagd is om 50 meter kabel mee te nemen....
Slechte watervoorziening en toiletten. Slechte informatie over regels, late informatie. En dan sta je eindelijk en zie je dat er teams gewoon na twaalf uur komen, die een mooi plekje krijgen midden op het terrein...
Dat er ook auto's zijn die wel op het terrein mogen...
Een hoop ongelijkheid dus met daarbij zeer onbeschoft gedrag van de organisatie.
Als ik de organisator vertel dat er op twintig minuten van het terrein noodweer is losgebarsten lacht hij het gewoon weg... In plaats van de teams te waarschuwen, zeer onverantwoord. Btw het waaide niet over
En zo kan ik nog wel even doorgaan.
 
Tsja had al eea gehoord, maar wist niet dat het overal speelde.  Wat mij opviel was dat er bij de jury een bedank speech werd gehouden terwijl er nog 2 tafels aan het jureren waren.
Dit geheel in contrast met het overige geschreeuw tussendoor om stilte.  Was verder redelijk chaotisch maar met 60+ teams kan ik me dit ook wel voorstellen.
De sfeer onderling blijft gelukkig altijd gezellig en hier houd ik graag aan vast
 
Denk dat je het wel heel bont moet maken om de onderlinge sfeer te verpesten.
 
Voor ons was dit onze eerste wedstrijd. Maar blijkbaar voelden we ongeveer hetzelfde als andere teams, wat een geklooi om vrijdagavond de ingang te vinden van het park, nergens een bordje gezien met bbq-wedstrijd of zo. En zoals al gezegd, dan onduidelijk waar je een van de local heroes van de jury te pakken krijgt. Kregen dan te horen dat er al een team op onze plek stond maar dat ze ons wel een ander plekje zouden geven. Eens de tent gezet en alles uitgeladen komt de andere helft van de twee komische organisator zeggen dat we wellicht op iemand anders zijn plek zijn komen te staan maar dat we ze dan maar moesten doorsturen naar hem als er gezeik was... Uuuuuuuh, als er gezeik zou geweest zijn, zou het dan toch wel hun schuld zijn geweest, ik had gevraagd waar ik moest staan, zij hebben mij de plek gegeven.

Idem met de elektriciteit, een kastje met 6 stekkers waar het dubbel van teams moet worden op aangesloten... Dan lang zoeken naar een toilet. Soit, we hadden sowieso al stress omdat het onze allereerste competitie ooit was. Alle onduidelijkheid helpt dan niet al teveel om je op je gemak te voelen. Het aangekondigde feestje op vrijdag hebben we ook niet echt gevonden. En idd als Tom een woordje kwam praten was het om de auto weg te doen.

Het mailingverkeer rond de worst vond ik verschrikkelijk, maanden geleden stond er trouwens Sause op de website ipv sausage. Dan nog eens amper 2 dagen vooraf horen dat het ter plekke te draaien is... Niet zo fijn.

Wat dan weer superpositief was, alle mensen van KCBS waren supervriendelijk, Mayco stelde ons echt op ons gemak, superaangename gesprekken gehad. En de sfeer tussen teams was heel goed, ik vond het heel leuk om wat te verbroederen met onze Belgische collega's en wat andere teams.

Onze calls voor ribben en brisket waren uiteraard ook supermooi meegenomen, en onze 14de plek algemeen was ver boven onze verwachting... Maar toch, volgend jaar zullen we ook andere wedstrijden doen...
 
De organisatie was idd niet top, niet veel wedstrijden gedraaid maar waar ik geweest ben was het iig beter dan hier op allerlei gebieden: de informatie vooraf, reageren op vragen, facilitaire voorzieningen, auto's bij de tent, aankomts en vertrek enz.

Desondanks toch een leuk weekend gehad want het was weer gezellig met de teams onderling en het weer zat ook nog aardig mee (op die ene stortbui na dan)! Hoop dat het volgend jaar beter geregeld wordt ;), weet niet of Tom al feedback heeft gehad, anders moeten we dat zeker doen in, anders weet hij volgend jaar ook niet beter.
 
Gaboor, ik vrees ervoor. Mij zien ze er in ieder geval nooit meer.
 
Toch ga ik uit beleefdheid een paar pijnpunten doormailen. Zeker de signalisatie rondom het park en ook eigenlijk binnen het park, dat moet gewoon worden gezegd.

Net als al gezegd werd, het kan wel zijn dat niet alles perfect is, en dat er een beetje geklooi mag zijn, maar teveel is toch voor niemand leuk. Tenslotte was het een wedstrijd met een uitstekende prijzenpot, dus dan mag er al eens aan sponsors worden gedacht, maar uiteraard, je wilt je teams ook blijven tevreden houden. Het is ook niet dat 250 euro weinig is om in te schrijven...
 
en wat dacht je van een bakkie koffie voor de jury leden? velen komen van ver, dan is een bakkie toch niet teveel gevraagd lijkt mij
 
Juryleden mogen tot 10.00 uur een bakkie bij ons halen ;)
 
No fraternizing with the teams...
De organisatie bij de Cook off zorgt voor koffie en thee voor de judges
 
Ik zie liever minder prijzengeld, en daarvoor afvalcontainers, electra binnen 50 meter, een organisatie die aanwezig is, een organisator die je normaal te woord staat, een organisator die weerswaarschuwingen serieus neemt en niet wegwuift, de regels gelijk toepast op alle teams, die er voor zorgt dat de quit time gerespecteerd wordt en zo kan ik nog wel even doorgaan.
 
Leo zei:
en wat dacht je van een bakkie koffie voor de jury leden? velen komen van ver, dan is een bakkie toch niet teveel gevraagd lijkt mij

De judge class en zo was toch ook niet gratis? Dus dan mag je wel een bakkie verwachten... Ik heb de indruk dat er daar niet zoveel mensen in de watten zijn gelegd, buiten de sponsors dan mss?
 
Leo zei:
en wat dacht je van een bakkie koffie voor de jury leden? velen komen van ver, dan is een bakkie toch niet teveel gevraagd lijkt mij

Helemaal met Leo eens, het koffietentje op het terrein was ook niet open dus je kon ook geen koffie kopen en dat terwijl je om 8 uur verwacht werd om je aan te melden en de judge meeting pas om 10:30 uur was.
 
Volgens mij stond er in de mail die de jury kreeg zelfs dat HET ONBIJT om 08.00 uur klaar zou staan....
Moet toegeven dat ik, net als altijd, naar eer en geweten gejureerd heb.
En stel dat ik een reden zou vinden dat ik een 6 of minder scoor, dan vul ik gewoon altijd een comment card in waar het desbetreffende team hopelijk zijn voordeel mee zou kunnen doen.
 
Heb Tom net een bericht gestuurd met onze feedback en hij maakte zijn verontschuldigingen hiervoor, ook wist hij te vertellen dat komende wedstrijd een aantal dingen worden verbeterd en dat er ook een andere locatie komt. Hij zal dit spoedig aankondigen op de site.

groeten
 
Heeft een van de andere deelnemers aan deze wedstrijd nog contact gehad met de organisatie?
En is daar nog wat uit gekomen?
 
Ik heb hem enige tijd geleden al een mailtje gestuurd met wat eigen frustraties en wat ik had gelezen. Dat is al een poos terug, toen wist hij nog niet van een andere locatie. Persoonlijk vond ik wel dat ik een aantal zaken moest melden, niet uit frustratie, maar als hij volgend jaar een wedstrijd doet en we kunnen gaan, dan heb ik ook graag dat het wat beter in elkaar zit...

De taal van het antwoord was eerst verontschuldigend, maar daarna leek hij ook niet gesnopen te hebben wat ik wou zeggen. Ik maakte bijv een opmerking over de moeilijkheid om de ingang te vinden, hij verwees naar het feit dat op de wedstrijddagen "portiers" stonden om de weg te wijzen. Hij snapte niet meteen dat ik liever een pijltje zie als ik op vrijdagavond laat aankom op de wedstrijd... Wees me dan ook op een aantal van fouten waar hij niet kon aan doen, bijv de auto's die absoluut weg moesten van de brandweer, max elektriciteitspalen edm...

Verder hoopt hij vooral ons terug te zien uiteraard...
 
Wel leuk dat ik op facebook verslagen zie langskomen waar uitsluitend positieve verhalen over de Ruhrpot wedstrijd te lezen zijn, en dat een flink aantal bbq-collega's dat verhaal delen.
Dan denk ik?????
 
Terug
Bovenaan Onderaan