BasBQ
Beef en Steak

Uienringen van de BBQ - Experiment

Melvin105

Tondelzoeker
Berichten
9
Ik had vroeger vooral een haat-liefde-verhouding met uienringen. Liefde als het een lekker krokant gebakken uienring was en haat als je er na de eerste hap achterkwam dat het inktvis met de structuur van postbode elastiek bleek te zijn.

Daarom is het om teleurstellingen te voorkomen sowieso beter om ze zelf te maken. Ik heb geen frituurpan en dus leek me dat nooit een optie.  Maar twee weken geleden kwam ik dit recept van bbqproof tegen:

https://bbqproof.nl/bbqrecepten/vegetarisch/krokante-uienringen/

Na een eerste poging vond ik deze uienringen niet het echte werk en ben ik zelf verder gaan experimenteren. Ze zijn nog niet perfect, maar goed genoeg om te delen. Inmiddels is dit mijn recept:

  • Zoete uiten
  • Karnemelk
  • Bloem
  • Ei
  • Paneermeel
  • Panko

Snij de uien in dikke ringen van 1 tot 1,5 cm. gebruik twee ringen voor het vormen van 1 uienring (maatje kleiner in een maatje groter). Leg de ringen in een laagje karnemelk en laat dit 2 uur staan (naar recept van Jord Althuizen).
Na twee uur dep je de ringen wat droog en haal je ze door de bloem en een geklopt eitje. Als laatst haal je de ui door een mengsel van half paneermeel en half panko en klaar voor de bbq zijn ze.

De temperatuur van de bbq luistert niet zo nauw. Ik had ze denk ik op een bbq van rond de 150 graden. Bak ze indirect tot ze mooi bruin beginnen te worden.

ynaTE7W9ryTDecKJFD00g7BGLXMqR8ul9uNOHVTHcYESyUe7f5Wj3-iiRUYG7LTLKg0JgqJH1YUFrnlEzNpKtKaV7tRwcbIpjBTDMoEKCb4nQ6ET48zemtvKX289vRawT_3kBR51zXAAaiz_fL-uBV_QNQijq3zujae13tr-5t_pvmBjf7YiJcyHv_J10YqrTBeWXWKREhQ28kiOwMBlB7xdfZJc56UN5_ABp8K4lEiM9cCw2TWjwivOh1YUaPl1_Ontal3dZzToerm7eMFd48QNgKZG_z1i-Ibkfz57PsmORfNEQeertp8iExnvp5C5AM7A2MLMvKhmZ6zGCGSJHgJTx7dc6qyisPvmBVglb3XVatai3WRZZyIPTpd29MNmVddAjd1e0MBf6NIvyWhjsabWrSAeVeYQQi1nBmRvMXkFtDwcXzolNPEec9g2qaYcKxAzqt4Dv0FxIgXJV_Aa4TwMdQRStLmok5tmaYsD9OgCWi0S70X_9SBK7HMayPHhOylDN_ZHqVmgnch-BxzgKkaX3rcNVLzREJo8ScWu8Fj_EpImRoG9Rrj6vUztFMTX8BMEvw6aBepK1KSgPOWwRLRtUqmxryoy5b-0HmdGT5-lgQZD4DCU8dcw0496TrKr2kLK9sEOu4Px_tT9nd2OGCSmPpgOyeYESH5kVvqIx79B7EF97E6wSlwXURr2=w342-h256-no


Het resultaat. Dit begint op echte uienringen uit de frituur te lijken. Genoeg ui en een krokant laagje eromheen. Ze zijn qua smaak echter nog wel flauw. Dus tips om ze nog beter te maken zijn van harte welkom.
 
Leuk recept. Lijkt me lekker
Dank voor het delen
 
Bedankt voor het delen mischien wat kruiden door de panko doen  :)
 
Moedige pogingen, ik vind ze uit de frituur zalig maar zou geen alternatief durven proberen... knapperig uit het vet. Lekkerder bestaat toch niet? Veel succes!
 
Terug
Bovenaan Onderaan