BasBQ
Beef en Steak

UDS vraagje

Gisteren mooie fatty klaargemaakt, helaas ging het qua temperatuur niet zoals ik gedacht had. Kreeg hem niet hoger dan 70 graden. Heb je een idee waar dat aan kan liggen? Alle inlaten open. Mand half vol met kokosbriketten van ecobrasa, hierop stuk of 20 gloeiende briketten gegooid. Krijg temp niet hoger dan 70 graden helaas. Scheelt het als ik er meer gloeiende briketten gooi? En die fatty? Die maar in de oven klaargemaakt, smaakte prima

Maar snel beginnen met de cac
 
pizzapunt zei:
Gisteren mooie fatty klaargemaakt, helaas ging het qua temperatuur niet zoals ik gedacht had. Kreeg hem niet hoger dan 70 graden. Heb je een idee waar dat aan kan liggen? Alle inlaten open. Mand half vol met kokosbriketten van ecobrasa, hierop stuk of 20 gloeiende briketten gegooid. Krijg temp niet hoger dan 70 graden helaas. Scheelt het als ik er meer gloeiende briketten gooi? En die fatty? Die maar in de oven klaargemaakt, smaakte prima

Maar snel beginnen met de cac
Mijn uitlaat is een stuk groter. Tevens doek ik de deksel er pas wat later op zodat de kolen goed aan zijn. Hopelijk heb je hier wat aan.
 
OK, dat kan ik ook nog proberen, Zojuist maar de onderdelen besteld zoals Eamesz vermeld heeft. Zou ik daar het aansluitschema van kunnen krijgen?

Groet Ren?
 
Zie ik goed dat je maar een 3/4 uitlaatje hebt? Dat is veel te weinig. Ik begon met 3x22mm maar heb er in middels 6. Daarmee krijg ik de uds wel op temperatuur, maar dan moet ik inderdaad wel eerst starten met een grote starter vol, of even de deksel open.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Hoe groot uitlaat is weet ik niet, gok zo'n 25mm, zou daar het probleem dus kunnen zitten. Heb idd gelijk deksel dicht gedaan nadat ik de gloeiende briketten bij de rest gegooid heb. Uitlaat kan ik nog stuk groter maken als dat nodig is.
 
Ik zou de uitlaat idd zo groot mogelijk maken. Met de schuif is deze dan altijd nog te verkleinen
 
Ter vergelijking: de uitlaat op mijn UDS is zo'n 2 inch denk ik. (Een deksel met een schroefdop.) En nog een 2e uitlaat van 3/4 inch. Misschien heb je er iets aan om te bepalen hoe groot je uitlaat kan/moet zijn.

 
Bedankt allemaal, ga mijn uitlaat groter maken. Deze week nog maar eens spelen hiermee. Verder spullen besteld voor cac.
Bedankt voor jullie reacties.

 
Hoi allemaal,

Vandaag zo'n 2.5kg procureur gehaald ( zie foto hieronder)  en die wil ik zondag klaar gaan maken. Zojuist de uitlaat zo'n 65mm gemaakt. Nu hoop ik dat ik de temperatuur wel in orde krijg.

Ik heb nog een vraag over het aanmaken van de uds. IK begrijp dat ik de briketten eerst in de starter gloeiend maak. Vervolgens de briketten in het mandje bij de rest. Wat ik de vorige keer gedaan heb is dan direct deksel erop, maar ik begrijp dat ik deksel eraf moet laten, hoe lang laten jullie deksel eraf? Hoe zie ik wanneer deksel erop kan? Graag nog wat advies over het warm stoken van mijn UDS

Alvast bedankt,
 
Terug
Bovenaan Onderaan