BasBQ
Beef en Steak

UDS, the making of...

Die van mij zit in het deksel....
 
Ik zeg zeggen rond (net boven) je rooster.. daar ligt ook je vlees tenslotte ;)
 
Ik zou gaan voor een schots ruitje als coating.... ;)
 
Net boven het rooster dus, is ook eigenlijk wel de meest logische plek. Maar ja, beter even vragen voor de zekerheid.
De Schotse ruit is wel een leuk idee maar ik heb al iets anders in gedachten. Wait and see... :)
 
150degrees zei:
Net boven het rooster dus, is ook eigenlijk wel de meest logische plek. Maar ja, beter even vragen voor de zekerheid.
De Schotse ruit is wel een leuk idee maar ik heb al iets anders in gedachten. Wait and see... :)

Ik vind roze wel mooi  B-)
 
zo te zien gaat die niet 'ugly' worden ;)
 
Marielle zei:
150degrees zei:
Net boven het rooster dus, is ook eigenlijk wel de meest logische plek. Maar ja, beter even vragen voor de zekerheid.
De Schotse ruit is wel een leuk idee maar ik heb al iets anders in gedachten. Wait and see... :)

Ik vind roze wel mooi  B-)
Dochters.....

Big-T, hij gaat zeker NIET rose worden...
 
Voor demping van de uitlaten moet ik nog iets verzinnen. Ik zat te denken aan een houten plug om ze af te doppen, maar misschien moet ik iets van een klepje of zo maken.
 
Vandaag de barrel gespoten in een matzwarte hitte bestendige verf. Dacht dat ik met ??n spuitbus klaar zou zijn. Mis natuurlijk, dus weer naar de Gamma. Of de duvel er mee speelt, de verf die ik moest hebben was op. Dan maar een ander merk in matzwart, wel weer duurder natuurlijk (kan er ook nog wel bij) maar wel gelijk twee bussen meegenomen. Afijn, barrel zit nu aan de buitenzijde mooi (is ook maar een relatief begrip bij een UDS) in de verf. Foto's volgen asap. Nu nog de kolenmand en dan seasonen van de binnenkant, en dan kan er gesmoked worden
 
Was je in Mook dit weekend?
 
Nee, had een schietwedstrijd in Emmen. Militair geweer, 100 en 300mtr.
Waarschijnlijk zijn we volgend jaar wel van de partij met onze band.
 
Gaan we eens nader kennis maken dan...

De 21ste Xanten?
 
Kun je een UDS inbranden met olie en tegelijk vlees bereiden. Of is het verstandiger om dit in aparte stappen te doen.
Heb even snel een kolenmandje gemaakt (in afwachting van :D) want het begint nu wel te kriebelen met het mooie weer in aantocht.
 
Gewoon lekker er wat opgooien meteen, kan prima ;) Stukje buispek, fattie etc.
 
En klaar is de UDS.








Binnenkant in gespoten met zonnebloem olie en tegelijk ingebrand met een rollade (helaas vergeten daar foto's van te maken, dus niet gebeurd). Zitten wel weer gelijk vlekken op de buitenkant wat ik dan wel weer jammer vind. Maar ach, zo kun je ook zien dat hij gebruikt wordt.
Bleef met alle kranen open stabiel op 125*C staan. Had m'n zelf bouw kolenmandje gevuld met briketten en houtskool en aangestoken met een halve starter briketten. Omdat m'n deksel krom getrokken is moet ik wel de ring gebruiken om hem af te sluiten. En de dubbele uitlaten werken goed. Mooi hoe de rook er uit kringelt en je voelt de trek als je je handen er voor houdt.
Ik ben er tevreden over.


 
Hij ziet er mooi uit hoor!
 
Terug
Bovenaan Onderaan