BasBQ
Beef en Steak

UDS of misschien BUDS

 
 

Beertje53

Kooltjesharker
Berichten
103
Hij staat gezellig naast de gasser, nu de mouwen opstropen en flink aan de slag..
Eerst maar eens kaal maken, gaatjes boren en in de hittebestendige verf zetten.

wordt vervolgd.....

UDS01.jpg
 
Zier er goed uit.


Wat is een BUDS? Ik heb wel een voorstelling maar vast niet de goede
 
BUDS, hhmmm, kan er niet veel van maken. Misschien een kleine hint? Zal wel een "oh ja natuurlijk" dingetje zijn :)
 
Nog een, yeah, die UDS'sen zijn populair aan het worden :)
 
Beertje53 zei:
150degrees zei:
BUDS, hhmmm, kan er niet veel van maken. Misschien een kleine hint? Zal wel een "oh ja natuurlijk" dingetje zijn :)

Beautifull Ugly Drum Smoker, maar ja dat is pas zichtbaar als ie af is  :D

Ik dacht Blue Ugly Drum Smoker :)
 
succes er mee  ;)
 
Ik dacht Beertjes Ugly Drum Smoker.....
 
dus geen Barbecue Uit De Super ? :p
 
Butt Ugly Drum Smoker zou ik zo zeggen...
 
Weer even wat uitgeprobeerd, moest het plaatje staal buigen voor het kolenmandje dus de gasfles er maar even bij gepakt en een paar dagen onderspanning vastgeklemd en daarna er af gehaald en met een paar bouten vast gemaakt.

mandjefles.jpg


Hij is redelijk rond en komt verder in model als de bodem er onder geplaatst wordt

mandjebasis.jpg
 
Goed bedacht! Gaat een mooi mandje worden!
 
Een update van het projekt:

Na een drukke tijd toch de UDS maar afgemaakt en hieronder wat foto's

Na een kwartiertje schuren begint ie al aardig kaal te worden

UDS02.jpg


Na 1 keer de buitenkant gespoten te hebben, de binnenkant geseasond met kokosvet en lekker warm gestookt

UDS03.jpg


Na de tweede laag is ie aardig egaal en mogen de koperen pijpjes er weer op gemonteerd worden

UDS04.jpg


Omdat ik op dit moment maar 1 van de 2 57cm roosters heb, maar even een nood oplossing gemaakt van een kleiner rooster (het dient uiteindelijk toch maar als hitteschild)

UDS05.jpg


Zo ziet het eruit met 2 roosters en misschien plaats ik nog een 3e rooster net onder de bovenrand maar dan moet ik nog deksel van een 57cm Weber hebben

UDS06.jpg


Inmiddels al een keer proef gedraaid om de temperatuur regeling onder de knie te krijgen, en heb toen maar BOINK ballen gemaakt, hiervan volgt een verslag in een ander draadje.

 
Terug
Bovenaan Onderaan