BasBQ
Beef en Steak

UDS met scharnier

RobbyV

Sprokkelaar
Berichten
38
Na alle prachtige bouwverslagen ben ik ook begonnen aan een UDS.

Ik heb alle onderdelen al op voorraad:
3 zwenkwielen, het standaard kolenmandje van huisentuinwinkel, 2 Weber 57cm bovenroosters, een extra zware 200 liter ton (staat nu bij de straler) en wat luchtschuiven laten laseren. (hittebestendige lak is in bestelling)

Nu is er nog een onderdeel wat ik graag zou willen. En dat is een dekselscharnier.
Heeft iemand daar ervaringen in? Wat bevalt wel, wat niet? Sluit de deksel nog goed? zijn er meer die dit zouden willen (met laseren kan groot inkopen veel in prijs verschillen..) etc.

Ik heb nu ontwerpen (DXF) gemaakt zoals in het voorbeeld hieronder. (please don't mind the copyright)

deksel_zpsyasdc2or.jpg

_57_zpsqei6emi3.jpg
 
Waarom wil je dit zo graag. Het ziet er gelikt uit, ben ik met je eens, maar het voordeel zie ik niet zo. Ik heb aan de binnenzijde van de deksel een haak van drie euro, daarmee hang je deksel zo aan de rand en heb je jouw handen vrij.
 
als je voor een scharnier gaat, zou ik er rekening mee houden hoe ver het deksel open kan.
en gaat het niet in de weg zitten als het open staat?
 
de deksel kan niet in de weg zitten want je draait de ton zodat ie schuin van je weg opent of een andere favoriete positie .

een haak vaan 3 eurie,,,, t werkt en dat is  t en meer  niet

ik vind een mooie afgewerkte en goed werkende  scharnierend deksel veel mooier en mag om mij wel tig eurie duurder zijn.
je...vergeet niet dat je er jaren mee gaat werken en gemak van hebt.
de deksel van mn rvs oven is zo afgestelt dat ie open horizontaal staat en er tijdens handelingen ffn vlees of gereedschap kan liggen,,en met vullen leg ik t vlees dr op
 
Ziet er idd netjes uit, maar houd ook rekening met de druppels aan de binnenkant van de deksel die eraf druipen als de deksel open staat.
 
Hi RobbyV,
Altijd mooi een scharnier erop!
ik heb er zelf ook veelvuldig naar gezocht, maar door de hoge prijs is het er nooit van gekomen.
Mijn voorkeur ging uit naar deze:

WK-H-2.jpg


Maar daar heb je niets aan als je er geen weber deksel op hebt zitten. deze gaat niet werken met een plat deksel.
Belangrijk aspect wat ook in jouw ontwerp zit, je kunt het scharnier dmv een splitpen loshalen.
Wel zo makkelijk.

De mannen van Smokey Bandits hebben het ook mooi opgelost met een scharnier, kan even niet zo snel een foto vinden..
\
 
Heb je een linkse naar dat scharnier? Voor een weber 47cm bedoel ik.
bvd
 
Frans, dat is een scharnier van www.unknownbbq.com
Je kan ook zoeken bij Amazon op 'bbq hinge' weet alleen niet of ze gelijk zijn voor een 47 en 57
 
Terug
Bovenaan Onderaan