Beef en Steak

UDS in de maak

die gaten zagen hebben we ook een heel stel van 12 tot 150mm, maar die houders van de gatenzaag zijn een beetje crap...de werkplaats wordt erg slecht mee omgegaan door veel personeel :-?

met die pons kan ik rustig thuis aan de gang :)
 
weer een heel klein stukje verder...


eergisteren aan het boren geweest, maar mijn boren waren niet zo super en mn was geduld ook onvoldoende groot zodat mn boren braken(2 en 3 mm) en de 5 en de 8 waren gewoon niet zo scherp van een eerdere mishandeling...
ik wilde eigenlijk 1 gat op 8mm hebben zodat ik de pons kan proberen, als dat allemaal net zo veel moeite kost als het boren, dan ga ik het anders doen en de bodem eruit slijpen en iets anders klooien.
nieuwe goede boor gepakt op kantoor en nu heel rustig met snijolie aan de slag en toen ik er bijna doorheen was tikte mn vrouw op het schuurraam dan onze jongste steeds maar wakker werd van de nare hoge geluid van de boormachine... stoppen dus, straks het eerste gat afmaken en ponsen

wat foto's

alles ligt klaar
DSC_0084.jpg


alles gecenterd en een aanzetje gegeven met de boor
DSC_0085.jpg


met tape de slijplijn afgezet
DSC_0086.jpg


in tweeen
DSC_0087.jpg
 
Ha, ideaal, kun je twee mandjes maken :)
 
afgelopen weekend weer heel wat kunnen doen...


een 57 cm weber voor 20 euro op de kop getikt
IMG_1705.jpg

deukje in deksel en rooster is al best ver heen, maar goed genoeg nu nog te gebruiken

de klemband heb ik omgedraaid en er een 1 centimeter uitgeslepen zodat hij dicht te klemmen is
in de opstaande rand een sleufje gemaak waar het deksel in kan vallen, sluit perfect
IMG_1707.jpg


kolenmand is ook klaar, kolen rooster van de 57er gebruikt, vastgezet aan de korf met lasdraad. staaldraad door de korf gemaakt zodat ik de mand er makkelijk uit kan tillen
IMG_1711.jpg


gaten geboord voor de wielen
IMG_1712.jpg


het rooster hangt er ook in maar vergeten een foto van te maken...komt wel als ik weer verder ga
 
Beste iedereen,

Ik ga het nog 1 keer melden en dat is niet omdat ik aandelen heb bij de firma Devetaal, maar omdat uitbranden een zeer ondankbare taak is, het ontzettend veel problemen met buren kan opleveren en dat het echt veel beter gaat met Devetaal Afbijt!!!

Kijk anders in mijn draadje "Erwin's UDS" maar eens wat 10-20 minuten afbijt doet met de verf. Met een pot van 750 ml voor EUR 11 was ik klaar en heb ik het gewoon met een plamuurmes eraf gewreven!!!

Doe jezelf een plezier en gebruik deze speciale afbijt (Alabastine en een andere merk bij de Gamma doen helemaal niks op die blauwe coating)!!!

Gr. Erwin
 
thx voor de tip...heb nog een pot afbijt staan, die probeer ik eerst en mogelijk alsnog een vuurtje. heb een hoekhuis en mijn buren vinden me al niet zo heel aardig heb ik het idee, sinds ik er woon doen ze heel stug...

al gebeurt er dit weekend niet heel erg veel, gisteren met de bast van houtblokken afhalen een stuk schors onder de nagel van mn duim gekregen... duim klopt als een malle nu...
 
Zullen we kijken of onze buren willen ruilen.
Die van mij vinden het roken ook niet zo lekkere en ik vind een buurman met de zelfde hobby niet zo erg ; -)
 
al is de UDS nog steeds niet helemaal klaar, wel weer een grote mijlpaal gehaald.

mn PID-controller is klaar! deze lijkt in de basis op het voorbeeld van nosmo, mijne is anders in de zin dat ik de rookgenerator er ook mee kan aansturen, heel de PID regeling is dan gedeactiveerd dmv een schakelend relais. tevens heb ik ook een zekering toegevoegd mocht er ooit iets mis gaan in een van de componenten, in de rest van het huis/bbq hoek vliegt er de stroom er dan niet uit.

1614615_927385607300094_5705546177102756550_o.jpg

De bovenste linker knop zet spanning op het geheel zonder PID-regeling, de onderste linker schakelt het relais waardoor de pid-controller geactiveerd wordt, deze geregeld dan verder de fans, welke onafhankelijk aan en uit te zetten zijn.


11794462_927388870633101_526521824232500725_o.jpg

Heb 2 foutjes gemaakt...het gat voor de voeding na 2 keer nameten toch verkeerd in mn mal gezet en daarvoor een te groot gat gemaakt, moet nog een beetje kit aan de binnenkant spuiten om dit af te dichten.
door mijn beperkte electrotechnische kennis de verkeerde schakelaars besteld voor de fans, 240v ipv 12v, de lampjes gaan dus niet aan als een ventilator wordt aangezet(de 2 rechter knopjes)

work in progress
11722279_927387613966560_229210026309350134_o.jpg



Het spit is inmiddels ook al een paar keer getest en werkt perfect.
11048693_887183771320278_3224913182648137792_o.jpg

De doorvoer van het thermokoppel doe ik via de gaten van het spit welke ik kan afdekken met een paar ringen als het spit niet gebruikt wordt.

Morgen een nieuwe test met de PID controller met 3 kippen op het spit. Omdat ik voor het plaatsen van het thermokoppel nog geen voorziening heb, laat ik hem morgen door een van de gaten van de rookafvoer in het deksel zakken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan