BasBQ
Beef en Steak

Uds in de maak! verslag.

Mssh kan je een kolenstarter vullen en aanmaken en eens die goed warm zijn erbij kappen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G389F met Tapatalk
 
mooie uds heb je gemaakt zeg! mag ik vragen wat voor buisklemmen je hebt gebruikt voor het vastzetten van je luchtinlaat? Is dat gelijk de hoogte van je rooster?
 
Jarwin zei:
Helppp!! ben bezig met de seasoning alleen krijg de temperatuur niet boven de 80 graden met alles open?? iemand tips? heb 3 aanvoer 3/4 22mm buis. en 4 afvoer 3/4. wat scheelt eraan?

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
Hoeveel brandende kolen ben je mee gestart?
Volle starter doet het meestal prima.
Als hij net brand kan je de deksel ook nog even open laten  .Na een 10 min ofzo  sluiten  en kijken of je de boel kan stabiliseren.
Lukt dat prima ,lukt het niet probeer het dan eens met de deksel op een kiertje .
 
van de praxis.

nee had achteraf idd wel gekunnen ter hoogte van het rooster
a03cee6e7da564e68c93c98569a9c438.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

 
heb van het weekend voor het eerst moinkballs gemaakt en kon hem stabiel op 102 houden met volle starter maar hoger moest egt de deksel er even af

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

 
Als niet iedere keer het deksel er af wilt halen om een hogere temperatuur te bereiken.
En als dat wel lukt met het deksel (gedeeltelijk) open
kan je wellicht denken aan een wat grotere schoorsteen b.v als op een offset smoker. 
Ik roep zo maar wat omdat ik zelf geen UDS heb. :-?
 
ja had ik ook aan zitten denken maar lees dat 4x 3/4 voldoende moet zijn en ik heb er nu zelfs al 6

in principe is 102graden voldoende maar zou fijn zijn om tot 130 te kunnen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
 
en 4 3/4 inlaat daarom snap ik het niet. heb zelfs de inlaat onderin de ton met 22mm buis tot onder de kolenmand gebracht

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

 
Even een vraagje.
Heb je wel eens de doorlaat openingen van een ? afsluiter gemeten en dat vergeleken met het opp. van de doorlaat van een schoorsteen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan