BasBQ
Beef en Steak

UDS build - verslag & vragen

 
 

bulderdoos

Vuurmaker
Berichten
88
Op basis van een mini-peiling in de Rookkamer vorige week, heb ik maar meteen daad bij het woord gevoegd. Vorige week heb ik voor ?15 een vat op de kop getikt waar glucosewater in gezeten heeft. Doel is om komende kerstvakantie met mijn twee linkerhanden een (not so) Ugly Drum Smoker te bouwen. Het moet een combi worden van eigen idee?n + wat losse Big Poppa-onderelen via Vuur en Rook. In dit topic wilde ik jullie op de hoogte houden en meteen uit jullie onuitputtelijke bron van kennis tappen ;)

Eerst maar eens een foto van het beginproduct. Groen van buiten. Binnenkant is blank metaal, zij het wel verroest. Genoeg werk te doen dus!
muvm1w.jpg


Vraagje:
Ik woon in een doodnormale woonwijk in een rijtjeshuis met een te kleine schuur. Je kent het wel. Hoe krijg ik nu zo simpel mogelijk die groene verf van de buitenkant? Met Oud en Nieuw eens een achterlijk dikke fik stoken? Dan valt het niet zo op bedoel ik maar :D Bladdert het er dan gemakkelijk vanaf? Of toch maar zo'n onkruidbrander bij de bouwmarkt halen? Of knoeien met thinner? Het voordeel van fik stoken is dat je meteen alle resten glucosewater (ruikt naar suikerspin) d'ruit hebt.

Iemand tips / ervaring?
 
Verfafbrander als je hem niet uit kan branden...

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

 
Waarom eraf halen? Als de binnenkant roest, zit er geen liner op. Dus kaalschuren en invetten.

De buitenkant zou ik licht opschuren en overspuiten in de gewenste kleur.

Succes!
 
De weerberichten in de gaten houden. Als er niet of nauwelijks wind staat zal de overlast ook (veel) kleiner zijn


Gr. Mike
 
Ceriel zei:
De buitenkant zou ik licht opschuren en overspuiten in de gewenste kleur.

Ik dacht altijd dat je van die hittebestendige verf nodig had voor een UDS? Dus om die reden eerst groen eraf halen en dan op het blanke metaal de hittebestendige verf aanbrengen. Of is dat over de top voor een tonnetje waarin vooral tussen 100 en 150 graden gerookt zal worden? Ik heb oprecht geen idee.
 
Vandaag begonnen met wat eerste schuurwerk. Lijkt mee te vallen. Wel veel plakzooi van het glucosewater dat erin gezeten heeft. Morgen met de schuurmachine er tegenaan!

d2935c242b3dff121117b368ad493db5.jpg
 
Fik er in


Gr. Mike
 
DEVETAAL VERFAFBIJT!!!!

Ik heb geen aandelen, maar als je in mijn posts kijkt m.b.t. mijn eigenbouw UDS dan snap je wel waarom!

Is niet arbotechnisch goedgekeurd, maar werkt als een tiet. Je hoort gewoon geknisper en de verf gaat er vanaf door met een schraper en wat krantenpapier te wrijven.

Succes!
 
Gisteren gaten geboord en tijdens de jaarwisseling schoon gebrand. Zeer tevreden over het eindresultaat. Morgen weer verder met schuren en verven. Vandaag eerst eens een rondje familie
7123d418fdbf45c5a174d3c148452f7d.jpg
over de vloer ;)

c50b122baa2df681e65a8ae9ce09e2b2.jpg


a6f1c8a8f7b0e594a6c5c403fef6bd6f.jpg


5d26c9bace36c33ea5549b80b389bcbe.jpg

 
Das weer een stapje dichterbij ;)
 
Vandaag de buitenkant geschuurd en meteen gespoten. Niet te doen om met dit weer een nachtje te wachten. Het begint erop te lijken!

Morgen bezoekje bij onze vrienden van Vuur en Rook voor o.a. de kolenmand!

3a1911f2e7a6460c5113cf9daa549b1f.jpg
6b6bf8a57dc84f5977b8a7980b798385.jpg

 
Begint er al op te lijken he. Straks kan iedereen zijn tonnetjes bij jou afleveren voor een schuurbeurtje  :D :D :D :D :D
 
MarcovdK zei:
Begint er al op te lijken he. Straks kan iedereen zijn tonnetjes bij jou afleveren voor een schuurbeurtje  :D :D :D :D :D
Oef, het was een hele klus idd! Maar dat ben ik allemaal vergeten na het eerste stuk vlees, haha! De varkensnek ligt al te wachten
 
Mooi hoor, kom maar door met de stooksessies :)
 
Succes morgen!
Ga je een controller/ventilator gebruiken, of zonder? Als het zonder is ben ik bang dat je uitlaat aan de kleine kant is...
 
Terug
Bovenaan Onderaan