BasBQ
Beef en Steak

UDS bouwsel

 
 
 
 

LuMbErJaCk

Kooltjesharker
Berichten
154
Een aantal maanden geleden werd ik getroffen door de UDS griep en ben toen veel info gaan verzamelen met als doel om er zelf eentje te gaan bouwen.
Dat is uiteindelijk gelukt (vind ik zelf :p) en dan hierbij de foto's van een kaal tonnetje tot een echte UDS.

Ton op Marktplaats gevonden:


Meten en gaten boren op de juiste plekken met de stappenboor:


De hele boel schoonbranden en om de de verf eraf te krijgen. Ook het deksel in het vuur gedaan zoals je kunt zien, maar dat was geen goed plan, want die is nu krom getrokken door de hitte.


Onderdelen besteld of zelfgemaakt en die erop zetten:


Luchtinlaten met kogelkranen en gereedschapsrekje en thermometer:


Zijtafeltje eraan:


Wielen eronder:


Alles er weer vanaf en in de hittebestendige matzwarte spuitlak gezet:


Alle onderdelen er definitief op vastgezet:



De binnenkant ingesmeerd met Crisco om hem in te branden


Heter dan dit kreeg ik hem niet :-S


Maar de schoorsteen rookt lekker uiteindelijk, op naar de eerste echte sessie :D

 
Wauw, ziet er supernetjes uit!  B-)

Geen lekkage door de kromme deksel?
 
Job7777 zei:
Wauw, ziet er supernetjes uit!  B-)

Geen lekkage door de kromme deksel?
Thx!
Op de laatste foto zie je dat de schoorsteen bijna dicht is en er aan de rechterkant wat rook ontsnapt.
Volgens mij is dat niet zo'n probleem, omdat hij toch ergens zijn rook kwijt moet ook.
Maar als ik nog eens een deksel van een Weber kan bemachtigen dan wil ik die erop maken, ook om eens een beer can chicken te bereiden.
 
mooie UDS hoor, knap werk
 
Ziet er mooi uit! Had je de schoorsteen tijdens het inbranden volledig open? Anders kan dat eventueel de reden zijn dat je hem niet warmer kreeg. Veel plezier ermee in ieder geval :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan