BasBQ
Beef en Steak

UDS bouw (poging 2)

 
 

erik_schreurs8

Pitmaster
Berichten
825
Vandaag twee mooie tonnetjes gevonden op marktplaats ?10,- ps zonder binnen coating dus onder het motto mooi groen is niet lelijk laat ik ze zo

Deze week even een stappen boor lenen
De lucht in laten had ik nog van de vorige poging
012a4335d12ea31e27224e9fd2028231.jpg
d9aac8b8a5b3b8622b154a1e522101a7.jpg
 
Das geen geld, veel succes alvast!
 
Waren het ongebruikte tonnetjes?
 
Ze zien er als nieuw uit idd heeft wel wat in gezeten volgens mij maar in een zak waarschijnlijk
 
Zo te zien hebben er koolstofkorrels ingezeten voor de filters van grote zeeschepen....

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk

 
dennisgl zei:
Zo te zien hebben er koolstofkorrels ingezeten voor de filters van grote zeeschepen....

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk

Waaraan zie je dat ?
En is dat giftig spul ?
 
Ik meende wat korrels te zien op de foto....Maar is zeker niet giftig!

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk

 
dennisgl zei:
Ik meende wat korrels te zien op de foto....Maar is zeker niet giftig!

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk

Nee dat zijn druppels water er zat verder niks in alleen bovenin de ton zoals op de 1e foto zaten wat kit vegen misschien de zak waar de kit in zat vast te houden ?
 
ErikSchreurs zei:
onder het motto mooi groen is niet lelijk laat ik ze zo

Ben je niet bang dat de verf door de warmte gaat bladderen? Als die eenmaal weg is, is je tonnetje in no-time verroest
 
bulderdoos zei:
ErikSchreurs zei:
onder het motto mooi groen is niet lelijk laat ik ze zo

Ben je niet bang dat de verf door de warmte gaat bladderen? Als die eenmaal weg is, is je tonnetje in no-time verroest
Ik heb niks gezegd, Ceriel in een andere forum post:


Ceriel zei:
Ik heb aan de tussenring van mijn WDSM niets gedaan, behalve van binnen behandelen met Crisco.
Aan de originele lak van het vat is nog geen verkleuring te zien
 
bulderdoos zei:
bulderdoos zei:
ErikSchreurs zei:
onder het motto mooi groen is niet lelijk laat ik ze zo

Ben je niet bang dat de verf door de warmte gaat bladderen? Als die eenmaal weg is, is je tonnetje in no-time verroest
Ik heb niks gezegd, Ceriel in een andere forum post:


Ceriel zei:
Ik heb aan de tussenring van mijn WDSM niets gedaan, behalve van binnen behandelen met Crisco.
Aan de originele lak van het vat is nog geen verkleuring te zien
Haha idd en mocht dat wel gebeuren krijgt hij zo een vers laagje verf
 
Ik heb hetzelfde tonnetje en hier is die regelmatig gebruikt en nog steeds groen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Voor het inbranden gewoon een volle starter in de kolen mand gooien en dan wat speklappen op het rooster of kan ik beter ook wat koude kolen in de mand gooien ?
En hoe lang moet je dat inbranden doen ?
 
Ik zou de UDS insmeren met een dun laagje Crisco en de mand vullen zoals je met een normale run zou doen, dus vullen met koude en hete briketten. Mooie gelegen heid om met de temperatuurregeling te spelen. De eerste paar keer de wanden opnieuw van een dun laagje vet voorzien
 
Zo'n gbs systeem is wel handig, zo door het rooster bij een ander rooster
 
Ceriel zei:
Ik zou de UDS insmeren met een dun laagje Crisco en de mand vullen zoals je met een normale run zou doen, dus vullen met koude en hete briketten. Mooie gelegen heid om met de temperatuurregeling te spelen. De eerste paar keer de wanden opnieuw van een dun laagje vet voorzien
Gaan we doen alleen gebruik ik kokosolie (staat mooie voorraad hier in de kast zag ik )
En idd dat is wel een mooi moment om te kijken wat de temp doet

 
Terug
Bovenaan Onderaan