BasBQ
Beef en Steak

UDS BBQ

Mooi project. Succes
 
vrijdag is de toolhouder van Weber binnengekomen... paste niet helemaal goed, dus heb ik de radius van de haken aangepast met een hamer en een waterpomptang  B-). Het materiaal is prima te bewerken zonder dat het beschadigd. Morgen even wat adressen bellen voor de kosten na te vragen om de ton toch te laten stralen. Gr. Joseph

Foto-HUFEPZUQ.jpg


Foto-DADUTQPM.jpg
 
Ik had een adres in Veghel en in Helmond gebelt.... De 1e was +-25 euro en de 2e rekende zeker 100euro dus het zal de eerste worden hahaha
 
joseph86 zei:
Ik had een adres in Veghel en in Helmond gebelt.... De 1e was +-25 euro en de 2e rekende zeker 100euro dus het zal de eerste worden hahaha

Was dat toevallig vd Kerkhof?
Ik woon namelijk 5km van veghel. Dan zal ik daar ook eens een afspraak maken.
 
Das een skon ding... Nice B-)
 
joseph86 zei:
Ik had een adres in Veghel en in Helmond gebelt.... De 1e was +-25 euro en de 2e rekende zeker 100euro dus het zal de eerste worden hahaha

beslissing snel genomen zeker?  B-)
 
Als die gestraald wordt is het ook mooi om hem met blanke hittebestendige lak te spuiten. Kijk maar eens bij de thread van DIY UDS boodschappenlijst.  ;) :)

Maar hij ziet er al goed uit!
 
deze week is gelukkig mijn kolenmand binnen gekomen. Vandaag meteen naar Ikea geweest om een mooie grote schaal te kopen van 46 CM doorsnee. Morgen op het werk even aanpassen zodat deze vast aan de mand zit met ongeveer 8 CM ruimte ertussen. Meer foto's volgen morgen.

Foto-VW8GXSBH.jpg


Foto-OLFFD4NR.jpg


Foto-AHQJYM8D.jpg
 
vandaag de ovenmand afgemaakt... helaas momenteel niet veel tijd IVM verbouwing. Binnenkort de UDS strippen/stralen/spuiten. Dat zal waarschijnlijk de eerst volgende update worden.

Deze schaal van Ikea heb ik gekocht. lekker stevig en echt een perfecte maat voor de kolenmand.
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/40307630/

Foto-Z7V7VWMO.jpg
 
Ik zou net de opmerking maken om 'm wat hoger op zijn pootjes te zetten :).. Hebben wij ook gedaan, als het kan, zorg er voor dat de luchtinlaat lager zit dan de onderkant van de mand, dat is beter voor de trek schijnt het..
 
De kolenmand staat op 10CM Hoge poten, en de luchtinlaat zit 4 CM van de onderkant van de ton... Dat is toch hoog genoeg mag ik hopen?
 
Jaaaaaaa daar zijn we weer! Even een snelle update... Vandaag gaat de de UDS uit elkaar, om komendeweek gestraald te worden. Heb ondertussen ook al antraciet grijs lak en blankelak besteld. De eerste foto's zullen vandaag nog volgen.
 
Vandaag de UDS uit elkaar gehaald om te laten stralen komende week. Ook heb ik vandaag nog even snel een Thermometer bij Ikea gekocht. Hier ga ik nog een mooie beugel voor maken zodat deze aan de UDS kan komen te hangen boven de andere meter.

540.jpg


540.jpg


540.jpg


540.jpg


Even vlug een schetsje gemaakt, hoe het er ongeveer uit moet komen tezien.
De beugel zal ook mooi in kleur gespoten worden, zodat het mooi 1 geheel word.

540.jpg


HELP!!! ik heb dus ook blankelak voor de buitenkant besteld. Nu loop ik met het idee om na het stralen de binnenkant ook van blanke laag te voorzien tegen het roesten.
iemand advies/tips over wat hiermee tedoen??

Gr. Joseph
 
Wat is het verschil tussen de 2 roosters en waarom?
 
Het zwarte rooster is van Cadac... En het bovenste van Weber... Puur vanwege de prijs maar 1 weber rooster gekocht.
 
Terug
Bovenaan Onderaan