Beef en Steak

Tweede x bierblikkip

• Onderwerp starter Onderwerp starter nicky
  • Startdatum Startdatum

nicky

Stoker
De allereerste keer dat ik mijn otp47 gebruikte had ik een beer can chicken gemaakt. Door overmatig gebruik van rookhout smaakte de kip destijds totaal niet. Gister was het tijd voor een herkansing:

529d9394-57ee-7ee9.jpg

529d9394-5804-3936.jpg

529d9394-581a-3c08.jpg

529d9394-5830-b1d8.jpg

Deze keer goed gelukt, het was zeer smakelijk! Heeft iemand nog een linkje voor me waar wordt uitgelegd hoe je netjes een hele kip verdeeld?

een link heb ik niet voor je, ik pak de wildschaar, knip hem door midden en geef de helft aan mijn vrouw  ;)

Gefeliciteerd met je tokkie! Ik knip hem altijd door zoals je nu hebt gedaan en dan vanaf de ruggengraat, ter hoogte van de poot, om de poot heen, dan heb je de poot apart en de borst met het vleugeltje.

Of wil je hem in meer delen?

Die ziet er mooi uit hoor, ik snij altijd maar wat met een scherp mes. Als de kip goed gaar is breken de botjes bijna vanzelf.

ja idd, gefeliciteerd met je tokkie

dat zijn altijd lekkere kipjes,
wat heb je in het blik gedaan?

noskos zei:
Gefeliciteerd met je tokkie! Ik knip hem altijd door zoals je nu hebt gedaan en dan vanaf de ruggengraat, ter hoogte van de poot, om de poot heen, dan heb je de poot apart en de borst met het vleugeltje.

Of wil je hem in meer delen?

Niet pers? in meerdere delen. Ik vraag me gewoon af hoe je makkelijk een kip eet. Vleugeltje, poot en borst. Nu begin ik zomaar in het wilde weg te snijden. Ik vind het ook moeilijk om te bepalen wat je wel en niet kan eten... Misschien is de vraag eerder: Hoe eet je een hele kip :)

scorpion zei:

Palm, rozemarijn en een paar geplette teentjes knoflook. De kip had ik ingesmeerd met Dizzy Pig BBQ Jamaican Firewalk Rub. Erg lekker, flink spicy!

Niet pers? in meerdere delen. Ik vraag me gewoon af hoe je makkelijk een kip eet. Vleugeltje, poot en borst. Nu begin ik zomaar in het wilde weg te snijden. Ik vind het ook moeilijk om te bepalen wat je wel en niet kan eten... Misschien is de vraag eerder: Hoe eet je een hele kip

Eeeh alles behalve de botjes en het kraakbeen (die witte harde stukken rond de uiteinde van de botjes) verder gaat alles hier gewoon op :D

Ik verdeel hem in 2en of vieren en dan beginnen we gewoon met het vel, dan het vlees, kluiven de botten af en gooien die weg :D

Ja hoor, ook vanaf deze kant ziet je kippetje er lekker uit  8)

Gefeliciteerd met je tokkie

Lekker BCC. Gefeliciteerd met je tokkie

Henny zei:
scorpion zei:

Maakt niet uit waarmee je het het vult, is niet van invloed op de smaak van de kip

dat proef je wel hoor,
enkele jaren geleden de proef gedaan, 4 kipjes mooi naast elkaar gezet, met bier/wisky/... en die smaken haal je er wel uit.

Hiep hiep, met je tokkie!

lekker zo'n kippie , gefeliciteerd met tok.

Ik zie dat je de kerntemperatuurmeter hebt gebruikt, met welke temperaturen heb je gewerkt?

Terug
Bovenaan Onderaan