BasBQ
Beef en Steak

TurtleEggs

willyowinki

Stoker
Berichten
325
Dat maatschepjes een toegevoegde waarde hebben zal blijken uit de kiekjes.
Van te voren kan al meegedeeld worden dat de "Eggs" wel gaar waren na zo'n anderhalf uur maar daar is het meest positieve dan ook wel mee gezegd.
Dus een volgende keer zal een beter resultaat moeten opleveren.
Een mens moet zijn mislukkingen toch ook eens mogen tonen,nietwaar?
Hetgeen ook wel van de kwaliteit van de kiekjes mag worden gezegd.

IMG_0160.JPG

              Maatschepje grootte 1 eetlepel,perfecte maat voor balletjes

IMG_0161.JPG

              Perfect kuiltje maken met maatje halve theelepel en uitkomende vlees afsnijden

IMG_0162.JPG

              Mooie halve bal

IMG_0163.JPG

              Dit is een stukje koksgereedschap waarmee boterbolletjs worden gesneden.
              Hier gebruikt om halve kaasbolletjes te snijden;2 op elkaar = 1 mooie ronde

IMG_0164.JPG


IMG_0165.JPG


IMG_0166.JPG

                Ingepakt. Randjes mooi gladmaken.

IMG_0168.JPG

                Beetje poeder aan de buitenkant. Kun je maar beter niet doen.

IMG_0174.JPG

                Klaar om te braaien.

IMG_0176.JPG

                Klein beetje vuur om de temperatuur onder de 150graden te houden.Beetje appelhout
                in een envelopje.

IMG_0175.JPG


IMG_0179.JPG

                Beetje vuur er bij

IMG_0180.JPG

                Anderhalf uurtje wachten en dan moet het goed zijn.

En....was het goed?  Nou,nee. Wel mooie balletjes maar de smaak was niet om trots op te worden.
De volgende keer ander vlees (was nu vetarm rundergehakt),andere kaas en een beetje meer daarvan,andere kruiden, andere briketjes en geen rookhout. En de moed om het dan zo weer eens te proberen.
 
Jammer van de smaak want het ziet er verder toch echt prima  uit. goed idee van de verschillende lepels !
 
Ze zien er goed uit, wat was er niet goed aan de smaak en wat zou je anders doen?
 
het idee is ontzettend leuk!
 
Rookhout bij gehakt is al snel te veel omdat het gehakt de rook sneller op neemt. Mager gehakt wordt heel erg droog, je hebt wat vet nodig. En wat de vulling betreft is roomkaas zoals monchou een beter uitgangspunt denk ik. Wil je het kazig dan doe je er gewoon geraspte kaas doorheen ;)

Meer tips kan ik zo snel niet verzinnen Willyo ;)
 
er dat ze niet smaakten zoals ze eruit zagen, ik vind je reportage wel prachtig.
Lag het aan de kaasvulling? lag het aan het gehakt?
kan je daar iets meer van zeggen?
 
Jammer Willy ik heb zo ook al eens gemaakt en die waren goed gelukt.
 
Het zijn iig wel erg mooie balletjes hoor Willy  :)
Wie niet waagt die niet wint toch ?
Volgende x beter.

Mac
 
Leo zei:
er dat ze niet smaakten zoals ze eruit zagen, ik vind je reportage wel prachtig.
Lag het aan de kaasvulling? lag het aan het gehakt?
kan je daar iets meer van zeggen?
Frits zei:
Ze zien er goed uit, wat was er niet goed aan de smaak en wat zou je anders doen?

Het antwoord op deze vragen staat eigenlijk al een beetje in de allerlaatste zin van de reportage.

En wat ik de volgende keer zeker  in me op zal nemen staat beschreven in onderstaand citaat.
noskos zei:
Rookhout bij gehakt is al snel te veel omdat het gehakt de rook sneller op neemt. Mager gehakt wordt heel erg droog, je hebt wat vet nodig. En wat de vulling betreft is roomkaas zoals monchou een beter uitgangspunt denk ik. Wil je het kazig dan doe je er gewoon geraspte kaas doorheen ;)

Meer tips kan ik zo snel niet verzinnen Willyo ;)
 
Als de turtle eggs echt goed uitvallen zijn ze z??? lekker;ik zelf ruil er (node,dat wel) de MOINK balls  en de gehaktballen, die mijn vrouw zo goed maakt, voor in.
Deze uitspraak komt van de slechtste fotograaf van het westelijk halfrond.
En in dit geval geldt:  zo goed als de foto's zo goed zijn de turtle eggs.
 
Erg jammer dat je verwachtingen niet gehaald zijn. Better luck next time ! Wel origineel gebruik van maatschepjes !
 
Terug
Bovenaan Onderaan