BasBQ
Beef en Steak

Turducken

Ik heb een paar jaar terug met een groep vrienden zoiets gemaakt. We wilden een turducken maken, maar omdat we allemaal studentenovens hadden paste dat niet. Het werd toen een eend gevuld met een uitgebeende kip gevuld met een uitgebeende kwartel, met spek en gehakt. Vijf dieren in ??n gerecht.
Het is geinig om een keer te doen, maar je kan mooiere bereidingen kiezen.
 
Lin zei:
Ik denk dat ik dat terugkoelen met kruidenboter ook ga proberen. En wel vullen want het is tenslotte kerst hihi. De vulling ga ik van te voren maar bereiden. En bacon over de borst. Hoop dat het zo sappig gaat blijven.
Twijfel nog wel over wel of geen brine...
Wat ook helpt is het injecteren met boter of olie, gemengd met wat port en madeira (niet teveel van dat laatste). Ik injecteer vooral de borst, maar ook andere onderdelen krijgen een prik.
Levert ook sappig resultaat.
 
Vandaag de bestelling geplaatst bij de poelier en hij is zo lief om het stel te ontbenen.
Nu nog even bedenken wat ik wel en niet ga toepassen. Bedankt voor jullie input alvast!
 
Hmmmm bestelling gehaald vandaag, kom ik thuis.. Zitten de meeste botten er nog in  X(  Dat wordt dus nog een extra uitdaging maar goed. Ik ga er voor!

De vulling maak ik van paddestoelen, ui, prei, brood en vlees van braadworst.
Morgenavond begin ik met de voorbereidingen.

Ik hou jullie op de hoogte!
 
Lin zei:
Hmmmm bestelling gehaald vandaag, kom ik thuis.. Zitten de meeste botten er nog in  X( 

Wat is er misgegaan dan? Je had dat toch duidelijk gevraagd?
 
Geen idee en ik heb ook geen tijd meer om briesend en stampend terug te gaan want ik moet vandaag de hele dag werken.....

Ik ga er mijn best wel mee doen, komt wel goed... hoop ik...
 
Hierbij een verslagje van mijn Turducken avontuur.

Door waarschijnlijk miscommunicatie was de kalkoen niet geheel ontbeent en op de verkeerde wijze ingesneden dus moest ik zelf wat improviseren. Dus zelf de kalkoen zo veel mogelijk van het bot ontdaan. Ook de kip moest ik zelf doen maar na wat youtuben is ook dit gelukt!

Woensdagavond alvast de stuffing gemaakt van paddestoelen, vlees van braadworsten, ui, prei, brood en kipbouillon.

Vanmorgen dus begonnen met het bouwen van mijn Turducken.
Kalkoen, stufffing, kalkoen, stuffing en eend (zonder vetlaag)

Alles zo goed en zo kwaad weer in elkaar genaaid. Paprika en knoflook erover gestrooid en jasje van spek aangetrokken. Nog wat delen ge?njecteerd met kippenbouillon en toen was ie er klaar voor. 4 kg schoon aan de haak. Hij was na 2,5 uur op 71 graden.... Was iets te vroeg maar ik heb hem laten rusten in de oven op 50 graden. Omwikkeld met alu-folie.

Visite kwam en toen aansnijden! De oeh en aahs waren niet van de lucht! Heerlijk sappig vlees met een heerlijke smaak. Echt geweldig! En heel leuk om te doen! Ben er best een beetje trots op!
Hieronder de foto's!

aagidz.jpg


ofwz0l.jpg


1zns9dd.jpg


4dutw.jpg


2j3m81w.jpg


2agp0go.jpg


2qatmb9.jpg


20sy6wz.jpg


i798au.jpg


2r26ijl.jpg


bgbas0.jpg


281e846.jpg


2r7r2ag.jpg


ir0vom.jpg


qxjayc.jpg


2efuis6.jpg


16lzrqe.jpg

 
dat ziet er prachtig uit, en ik kan me daarom de oeehhhs en aaaahhhs heel goed voorstellen  :)
 
Nice!
Dat is zeker smullen geweest. Doe ik ook nog van deze reportage  :)
 
Wow Lin, wat een geweldig avontuur! Mag je zeker trots op zijn! Ziet er geweldig lekker uit!
 
Gaaf!
 
Geweldig hoor, en lef genoeg om dit gewoon 'even' voor kerst met gasten te maken!

RESPECT!!!  B-)
 
Thanks guys! Word ik blij van!
 
Terug
Bovenaan Onderaan