BasBQ
Beef en Steak

Turducken

 
 
 
 

Lin

Gemarineerd
Berichten
2.301
Iemand plaatste vandaag op FB geweldige foto's van zijn gemaakte Turducken vorige kerst. Ik had er nog nooit van gehoord maar na enig gegoogle weer ik nu wat het is en het lijkt me geweldig!!
Heeft iemand hier het wel eens gemaakt?
Voor de vulling zou ik vlees van braadworst met brood en champignons oid willen gebruiken. Kan dat vlees dan rauw als vulling gebruikt worden? Of moet de vulling vooraf gemaakt worden?
En zou zoiets in de UDS kunnen?
Graag jullie feedback! Dan wordt het voor ons een onvergetelijke kerst denk ik!
 
Na een aantal nieuwsuitzendingen vorig jaar werd ik ook enthousiast over de turducken. Mijn schoonmoeder die wel van een kook uitdaging houdt heeft toen een turchicken gemaakt in de oven. De vulling ging er rauw in en het resultaat was super.
 
hou ons op de hoogte, je maakt me nieuwsgierig
 
Reboot zei:
Na een aantal nieuwsuitzendingen vorig jaar werd ik ook enthousiast over de turducken. Mijn schoonmoeder die wel van een kook uitdaging houdt heeft toen een turchicken gemaakt in de oven. De vulling ging er rauw in en het resultaat was super.

Was die vulling ook met vlees of alleen groente en brood?
 
Kan je een fotootje en beschrijving hier posten voor ons?
 
B3YuFOsIMAIY6Dp.jpg
 
:D Holkers!
 
Holkers zei:

haha geweldig plaatje...

ik ben ook heel benieuwd naar de foto's en het verhaal als iemand op het forum dat zou maken.

er schijnt ook een midden-oosten variant te zijn met kameel-schaap-kip-vis
soqwt1.jpg
 
Zoals het nu lijkt ga ik het maken maar ik moet nog even in overleg met de poelier.
I'll keep you posted!
 
Lin zei:
Was die vulling ook met vlees of alleen groente en brood?

M'n schoonmoeder had een variatie van dit recept gemaakt minus de eend.
http://www.ah.nl/kookschrift/recept?id=442661
 
VeloChill zei:
er schijnt ook een midden-oosten variant te zijn met kameel-schaap-kip-vis
soqwt1.jpg

Volgens mij was het kameel schaap arabier kip en vis
Die arabier zat toch al in het schaap :)

Oeps :blush: :blush: Vergeten eerst onze ledenlijst door te nemen
 
Lin zei:
Misschien zijn er anderen die al wel eens een kalkoen gevuld hebben met een combi van vlees?
Wat denken jullie? Rauw erin of eerst bereiden?
Kalkoen moet je eigenlijk niet vullen, dan krijg je 'm niet mooi egaal gaar. Net als met kip moet de borst worden beschermd tegen uitdroging. Ik maak een mengsel van verse varkensworst (kun je weer mengen met gesneden gedroogde pruimen ofzo) en stop die onder het vel van de borst. Dan kun je de borst ook nog injecteren, of even googelen op Noskos zijn 'apple brined turkey', voor een goede pekel. De holte dan leeg laten en de vogel garen.
De laag worstdeeg en het vet daarvan verhinderen dan in hoge mate het uitdrogen van de borst, maar dan n?g is het lastig om de poten gaar en de borst niet te droog te krijgen.
Ik heb wel eens gelezen dat je de borst ook eraf kunt halen als die gaar is en dan de vogel weer terugleggen om de rest door te garen. Maar dat dient natuurlijk minder mooi op dan zo'n hele grote goudglanzende rakker.
keuzes keuzes... :)
 
Ik heb dat wel eens gedaan met kip. Kruidenboter onder het borstvel en dan terugkoelen met een icepack. Werkt erg goed!
 
Ik denk dat ik dat terugkoelen met kruidenboter ook ga proberen. En wel vullen want het is tenslotte kerst hihi. De vulling ga ik van te voren maar bereiden. En bacon over de borst. Hoop dat het zo sappig gaat blijven.
Twijfel nog wel over wel of geen brine...
 
Tja, je moet toch wat... daar waar Noskos met pekel werkt sprak dat me erg aan. Komt dat laatste linkje in het rijtje van 3 met haast tegengestelde info. Lastig. Ik ga toch zeker ook pekelen en drogen maar twijfel over boter onder het velletje. De borst eerst terug koelen ga ik ook proberen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan