BasBQ
Beef en Steak

Try out brisket

 
 
 
 

Hoogie

Pitmaster
Berichten
955
Vandaag mijn eerste Wholepacker op de Weber gemaakt.
IMG_1740.jpeg

Gisteravond in de koffierub gezet.
IMG_1741.jpeg
Vanochtend volgens recept van @Ewald geïnjecteerd. Ondertussen de Bbq ingericht.
IMG_1743.jpeg

Misschien wel de eerste keer dat ik ook een bak met heet water in de Bbq heb gezet. Dat is me super goed bevallen. De temperatuur is echt veel stabieler!
IMG_1744.jpeg

In de tussentijd heb ik het afgesneden vet laten smelten en dat gemengd met een deel van de injectievloeistof.
Dat mengsel heb ik na ongeveer zes uur gebruikt toen ik de brisket ingepakt heb. Kerntemperatuur was toen ca. 70° C.
IMG_1746.jpeg

Na het inpakken nog 3 uur op de Bbq, vanaf 93° af en toe even prikken. Toen de temperatuur (al een tijdje) op 96° stond, was de pindakaasproef naar m’n zin. Flat in folie in de koelbox en Point in blokjes gesneden in de saus: injectievloeistof, gesmolten vet en barbecuesaus.
Aardappeltjes in de skillet met gesmolten brisketvet (sorry geen foto’s). Toen die ook klaar waren kon iedereen aan tafel.
IMG_1750.jpeg


En de burnt ends
IMG_1751.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Nice 😎

Heel erg gaaf gedaan!

Staat hier heel hoog op het verlanglijstje.
 
Nice 😎

Heel erg gaaf gedaan!

Staat hier heel hoog op het verlanglijstje.
Gewoon doen!
Eerlijk gezegd heb ik er heel erg tegenop gezien. Je hoort natuurlijk altijd dat het heel erg moeilijk vlees is en snel droog wordt etc. Was heel bang dat het zou mislukken. Ik heb nu 10 hamburgers, 10 worsten en 15 saté in de koelkast liggen want die had ik als backup gekocht. 😄

En één keer goed resultaat is geen garantie voor de toekomst natuurlijk. 🙄
 
Mooi gedaan 👍
Ik wil het ook al een tijdje nog eens doen. Alleen weet ik niet wie het allemaal moet gaan opeten.
 
Mooi gedaan 👍
Ik wil het ook al een tijdje nog eens doen. Alleen weet ik niet wie het allemaal moet gaan opeten.
Haha, dat probleem had ik ook. Heb toen maar voorgesteld om de verjaardag van mijn vader bij mij te vieren. Dat scheelde in dit geval ook weer nadenken over een cadeau voor de oude man. 🤣
 
Mooi resultaat. Ziet er erg goed uit
Grain fed, injecteren en inpakken zijn m.i. de magische woorden.
 
Die hebben alle drie zeker meegeholpen.
Ik was wel vergeten om regelmatig te besproeien met water of appelsap, maar daar heb ik toch weinig last van ondervinden.
 
Mooi gedaan 👍
Ik wil het ook al een tijdje nog eens doen. Alleen weet ik niet wie het allemaal moet gaan opeten.
Plakken Brisket die over zijn kun je prima invriezen.
Opwarmen gewoon op een heel laag pitje met royaal roomboter, regelmatig de boter over de op dat moment bovenkant lepelen.
 
Mooi project man, ziet er super uit... whole packer staat zeker erg hoog op de lijst, van de zomer een keer bestellen en ervoor gaan!!!
 
Mooi gedaan 👍
Ik wil het ook al een tijdje nog eens doen. Alleen weet ik niet wie het allemaal moet gaan opeten.
hahaha hier nog 1 :)
 
Mooi resultaat gefeliciteerd met je koetje

Verstuurd vanaf mijn SM-A536B met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan