Ben afgelopen weekend opzoek geweest naar een lekkere (betaalbare) truffelworst. Heb hem alleen nog niet helemaal gevonden. Ik heb ooit een een vers truffelworstje gegeten en hier was ik gelijk verliefd op. In dit worstje zat verse truffel. Verse truffel is best prijzig dus wilde ik het eerst op een andere manier proberen.
Ben een beetje aan het googlen geweest en heb wel wat gevonden maar niet iets wat me echt aanstond. Heb nu zelf maar iets samengesteld.
350 gr. Runderlappen
400 gr. Speklappen
600 gr. Hamlappen
2 mtr. Varkensdarm
2 eetl. Balsamico
80 gr. Truffel tapanade (10%zomertruffel)
24 gr. zeezout
4 gr. witte peper
1 cup appel in Brunoise
1 cup ui fijn gesnippert
0,5 cup platte peterselie gehakt
Snij het vlees in stukken die in de gehaktmolen passen en zet dit in de vriezer. zodat het iets kan aan vriezen.
Fruit de appel en de uit met wat zout, zodat het vocht eruit kan trekken. En laat dit afkoelen
Spoel de darm
Verzamel alle ingredienten
Draai het vlees door de 5 mm plaat en meng het minimaal 5 min. met de ingredienten.
En vul en knoop de worst.
Ik heb ze een nachtje laten liggen. De volgende dag rook de koelkast ook heerlijk naar de truffel. So far so good. Tijd om te grillen!
De smaak:
Die viel eigenlijk een beetje tegen. was zeker een lekker worstje ik vond alleen dat er meer truffel smaak aan moet zitten dus volgen de keer nog een potje truffel pasta of iets met truffel olie. En als dat niet werkt zal ik toch echt aan de echte truffel moeten.
Word vervolgd....
Ben een beetje aan het googlen geweest en heb wel wat gevonden maar niet iets wat me echt aanstond. Heb nu zelf maar iets samengesteld.
350 gr. Runderlappen
400 gr. Speklappen
600 gr. Hamlappen
2 mtr. Varkensdarm
2 eetl. Balsamico
80 gr. Truffel tapanade (10%zomertruffel)
24 gr. zeezout
4 gr. witte peper
1 cup appel in Brunoise
1 cup ui fijn gesnippert
0,5 cup platte peterselie gehakt

Snij het vlees in stukken die in de gehaktmolen passen en zet dit in de vriezer. zodat het iets kan aan vriezen.

Fruit de appel en de uit met wat zout, zodat het vocht eruit kan trekken. En laat dit afkoelen

Spoel de darm

Verzamel alle ingredienten

Draai het vlees door de 5 mm plaat en meng het minimaal 5 min. met de ingredienten.

En vul en knoop de worst.

Ik heb ze een nachtje laten liggen. De volgende dag rook de koelkast ook heerlijk naar de truffel. So far so good. Tijd om te grillen!

De smaak:
Die viel eigenlijk een beetje tegen. was zeker een lekker worstje ik vond alleen dat er meer truffel smaak aan moet zitten dus volgen de keer nog een potje truffel pasta of iets met truffel olie. En als dat niet werkt zal ik toch echt aan de echte truffel moeten.
Word vervolgd....