BasBQ
Beef en Steak

Triple sear

 
 

KamadoRobert

Stoker
Berichten
354
Man man man, zelfs een eenvoudig stukje biefstuk van de supermarkt op een doordeweekse dag wordt op de kamado een culinair stukje vlees. Triple sear: rub van olijfolie, peper en picadillo, kort grillen op 250 graden, dan ff dip in (zout verlaagd) sojasaus, weer ff kort grillen, dan ff dip in (jawel, singe malt) whisky en weer ff kort grillen. Pas op voor de vlammen.

Heerlijk met de daarvóór slow gegaarde ratatouille!

Groeten van Robert

3C7CED97-88E1-45EE-B18E-8B2EAC5EC993.jpeg


4E63E876-5186-42DD-AD8F-3989519985B6.jpeg
 
Dat klinkt als een feestje! Proef je de soja en de whisky echt terug in het eindresultaat? Wel tof om zo eens gasten te verrassen met een ‘ander’ biefstukje!
 
Klinkt als een gaaf avontuur in ieder geval

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
 
Dat klinkt als een feestje! Proef je de soja en de whisky echt terug in het eindresultaat? Wel tof om zo eens gasten te verrassen met een ‘ander’ biefstukje!

De korst wordt er in ieder geval knapperig door. Ik gebruik verder geen zout maar de low salt soja saus zorgt voor zilt en de whisky zorgt in ieder geval voor een spectaculair vlammetje 😁

Groeten van Robert
 
Ziet er mooi uit, maar ik mis die spectaculaire foto's van de BBQ.
Er is hier, en op andere fora ook, een gezegde dat zegt: Geen foto's van de BBQ dan is het niet gebeurd.
 
Ziet er mooi uit, maar ik mis die spectaculaire foto's van de BBQ.
Er is hier, en op andere fora ook, een gezegde dat zegt: Geen foto's van de BBQ dan is het niet gebeurd.

In het “vuur” van het spel vergeet ik foto’s te nemen van het proces zelf! Goede tip, ik ga er aan denken!

Groeten van Robert
 
Het ziet er verschrikkelijk lekker uit 😍 ik weet niet of je een solo huishouden bent maar je kunt ook foto's door iemand anders laten maken😜
 
Goed idee, Jet! De vlammen waren spectaculair.

Groeten van Robert
 
Terug
Bovenaan Onderaan