Vandaag bij de Sligro een ezeltje opgepikt, wilde in eerste instantie een sukade meenemen maar deze had ik nog niet gemaakt. Ik heb het recept van Big Bob Gibson's aangehouden. Volgende keer bij het aanzetten mijn eigen gevoel aanhouden, het boek zegt zo'n 4-5 minuten per kant, maar door de suikers in de sojasaus wordt het toch heel snel erg donker, het was niet verbrand, al lijkt dat wel zo op de foto.
Wat erg vreemd was aan dit recept is dat je, als de tri-tip uit de marinade komt, een runderbouillon blokje moet verkruimelen en dat over het vlees moet strooien! Klinkt raar, maar op de e.o.a. manier werkt het wel
Hier zie je duidelijk de draad, daar moet je dus haaks opsnijden met trancheren dan is het voor je gevoel veel malser.
Wat erg vreemd was aan dit recept is dat je, als de tri-tip uit de marinade komt, een runderbouillon blokje moet verkruimelen en dat over het vlees moet strooien! Klinkt raar, maar op de e.o.a. manier werkt het wel

Hier zie je duidelijk de draad, daar moet je dus haaks opsnijden met trancheren dan is het voor je gevoel veel malser.