Beef en Steak

Trendegg ?

concrete

Tondelzoeker
De KJC komt eind deze week binnen maar vanmiddag staat mijn vader aan de deur. Kreeg bij nieuwe meubels bij Trendhopper een mini kamado cadeau. Of ik hem wilde hebben want doet er zelf toch niks mee en dan kon ik da zwaar ding gelijk uit de auto halen :) . Op zich wel grappig ding roostertje van 26 cm maar verder niks erbij. Wil hem er eigenlijk bij houden voor het leuke maar vraag me eigenlijk af waarvoor als ik straks toch de KJC heb staan. Nu heb ik nog weinig ervaring met kamados en zal de mogelijkheden niet zien. Daarom wel benieuwd wat jullie met een gratis mini kamado zouden doen en waarvoor gebruiken.
Schermafbeelding 2026-06-27 153636.jpg
Schermafbeelding 2026-06-27 153740.jpg
Schermafbeelding 2026-06-27 153923.jpg

Ik heb hier ook zulk een kleine kamado.
Gebruik die vooral in combinatie met een skillet voor bakken van aardappelen, andere groenten, aanbakken steak.
Paar kleine vleesmes voor 2 personen grillen lukt ook hoor.
Heb zelf een hitteschild gemaakt van een oude pan,

Ideaal toch, als je het grote exemplaar gebruikt voor een low&slow sessie kan deze mooi dienen als grill voor de bijgerechten.

Leuk cadeau van je vader!
Altijd handig, een kleintje naast de KJC. Zoals hierboven al gezegd is, je kunt die mooi gebruiken voor bijgerechten etc.
Zelf gebruik ik mijn kleinere (MiniMax) vooral voor het grillen van een stukje vlees voor mijn vrouw en ik, of alleen voor mijzelf. Gaat een stuk sneller en zuiniger dan wanneer ik de Large daarvoor zal gebruiken.

Terug
Bovenaan Onderaan