BasBQ
Beef en Steak

Tradities op de Jack.

 
 
 
 

Frits

Administrator
Forumleiding
Berichten
20.042
Op de Jack Daniel's Invitational Barbecue Contest, zijn heel wat tradities.

Een van die tradities is 'the burning of Jasper.'

Iedereen mag bij de Jack opschrijven waar hij zich zorgen over maakt. Dit briefje gaat in een whiskyvat en wordt aan het eind van de dag verzameld en een een metalen varken gestopt, genaamd Jasper.

Jasper wordt vervolgens in de brandende openhaard gegooid, om daarmee je zorgen te laten vervliegen.

Burning of Jasper

Deze traditie is begonnen door Tony Stone, degene naar wie de wedstrijd in het Twiske is vernoemd!
 
Ben dol op tradities. Dit vind ik toch wel een van de leukste die ik gezien heb.

Mooi filmpje Frits!
 
Een andere is toch de hickerynoot die je krijgt en moet verzorgen?

Ik zie trouwens dat wij wel het juiste postuur hebben voor BBQ ;)
 
Als dat postuur er bij hoort moet ik maar wat vaker gaan Qen...
Daar kom ik in de verste verte niet bij in de buurt haha
 
noskos zei:
Ik zie trouwens dat wij wel het juiste postuur hebben voor BBQ ;)

Jahoor!!! Heb dit jaar keihard mijn best gedaan om 14 kilo vet af te vallen..... ;)

 
Dennis, de hickory noot is inderdaad een van de andere tradities bij the Jack.

Daar staat volgende anekdote over in het Jubileum kookboek van de KCBS.


If nuts could talk...

Al bijna twee decenia lang, is er geen team 'Grand Champion' geworden bij de Jack Daniel's wereldkampioenschap invitational Barbeque, kortweg de 'The Jack', zonder een magische hickory noot.

Is een team niet in het bezit van de magische noot dan zal het niet winnen. "Hoe weet ik dat deze HET het is?" vragen Captains als ze uitgenodigd worden om een noot te pakken als ze de eerste keer meedoen aan The Jack.

"Je komt erachter als jullie naam opgeroepen wordt bij de prijsuitreiking op zaterdagavond", is dan het antwoord.

Sinds de traditie begon had iedere Grand Champion van The Jack zo'n magische noot.

Dit gebeurd alleen bij The Jack. Ieder team pakt een hickory noot uit een zak die gemaakt is van een Jack Daniel's bandana. Er wordt hun verteld: "Dat de noot een hele week gemarineerd is in Jack Daniel's Whiskey en een mix van geheime barbeque kruiden".
"De noot is daarna afgespoeld met Kansas City water en gedroogd in de Kansas City zon. Dat op zichzelf is al magie, en de rest is aan jullie. Wees goed voor je noot, dan zal de noot goed voor jullie zijn.
Kus het. Streel het. Zeg er lieve woordjes tegen en geef het wat Jack Daniel's. Het heeft namelijk al een week geen ge Jack Daniel's gehad. Het heeft dorst.

De teams verklappen niet alles wat ze doen om de magische krachten van de noot te vergroten, maar we hebben wel wat gehoord.

Zo was er een team dat niet Grand Champion werd in het eerste jaar dat ze deelnamen. Ze bewaarden hun magische noot echter wel en vertroetelden deze het hele jaar door. Een team lid van dat team vertelde ons dat ze de noot het hele jaar in haar BH had gedragen. Natuurlijk werden zij het daarop volgende jaar Grand Champion!

De weduwe van een van onze dierbare overleden barbeque vrienden vertelde ons dat ze haar echtgenoot had begraven met de magische noten, van hun twee jaar deelname aan The Jack, in zijn handen.

Magische Hickory noten zijn er over de hele wereld, als ze maar konden praten!
 
Goed gedaan hoor Paul!! En wie heeft de noot nu? :D
 
Leuke traditie! Echt gaaf...
 
Dus je weet wat je het komende jaar met de noot moet doen om volgend jaar nog beter voor de dag te komen ;).
 
Je krijgt ieder jaar een noot, maar je doet er verstandig aan om de noot het hele jaar goed te verwennen zodat de magische krachten groter worden;)
 
Marc vraag jij nou aan iemand voor een foto van z'n nut?!? ;)
 
Kunnen wij ook beginnen als we een dag bij elkaar zijn geweest lijkt me erg leuk en wie weet waarom je kampioen kan worden?
 
@Riona, daar is de Tony Stone voor, als je daar wint ben je automatisch ingeschreven voor de Jack! En je kunt de cursus de dag ervoor volgen om de Amerikaanse stijl te leren. Of hier vragen, Harry en een aantal van zijn teamleden zitten hier en verder ook mensen die de vorige cursus hebben gedaan of met de komende Tony Stone meedoen.

@marc, van mij mag jij volgend jaar die nut uit iemands zak graaien hoor :D
 
Marc, daar heb ik ook helemaal geen problemen mee :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan