BasBQ
Beef en Steak

Tosti ham&kaas - BBQ style

 
 

Gert-Jan

Sprokkelaar
Berichten
43
Neem 75 gram Gruyere, 75 gram Tilsiter, 1 tl mosterdpoeder, 1 tl gerookte paprikapoeder en 1/2 tl grof gemalen zwarte peper (dit is genoeg voor 3 tosti's)

a431v9.jpg


Meng dit goed door elkaar

2ln7ls6.jpg


Verdeel dit over 3 platte bakjes, ik heb hiervoor aluminiumfolie bakjes gebruikt die ik ooit eens een keer bij de Sligro gekocht heb omdat die eens nodig waren, vervolgens blijven er dan een hele hoop over

Leg deze bakjes op de barbecue en verwarm deze indirect

11keec7.jpg


Na 20-25 minuten is de kaas lekker versmolten en licht gekleurd

qn6a00.jpg


Neem 2 boterhammen en smeer deze aan 1 zijde licht in met olijfolie

28wpbmv.jpg


Leg deze heel kort op de BBQ op het directe deel

66dgeg.jpg


Leg op 1 boterham een plakje achterham, dat ook heel kort op het directe deel heeft gelegen en leg de kaas op de andere boterham

2wnwk61.jpg


Klap de beide tostidelen  op elkaar en leg de tosti op een ruim vel aluminiumfolie. Beleg deze met een paar plakjes tomaat en leg hier nog wat geraspte oude kaas overheen

2dt27iu.jpg


Vouw de aluminiumfolie losjes dicht en leg dit nog 10-15 minuten terug op het indirecte deel van de barbecue.

Serveren met een beetje ketchup of barbecuesaus en een glaasje verse jus, eet smakelijk!

308bq03.jpg


(en nee, ik wil niet weten hoeveel calorie?n je hiermee binnen krijgt  B-) )
 
Het is wat werk maar.....zeker de moeite waard :D
 
LUST IK!!!!!
 
Niks mis mee... Even op de todo van m'n vrouw zetten voor morgenochtend
 
heerlijk
 
Ken je er een paar voor mijn kinderen maken? Die zijn er gek op. Ziet er heerlijk uit hoor

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

 
Lekker....

Met die calorie?n valt het wel mee denk ik,  50 gr kaas een plakje ham en twee boterhammen.

Of dacht jij dat gesmolten kaas meer categorie?n heeft dan gewone kaas (zoals een vriendin van mij wel dacht ) ?😊
 
Ik let op de calorie?n, dus laat de tomaat weg. De rest gaat hopperdeplop naar binnen.... =))
 
Net een bak pasta op.. maar dit gaat er altijd wel in! Leuk vastgelegd ook.
Grz.
 
Fijne tosti repo hoor!
 
Terug
Bovenaan Onderaan