Ik heb vandaag de jury cursus gedaan. Wat een feestje. We moesten al vroeg aanwezig zijn, want het werd een drukke dag. Allereerst kom je weer veel bekenden tegen, dat is bijna het leukste van dit soort evenementen

na alle handen geschud te hebben begon het theorie gedeelte in het paviljoen. Middels een presentatie kregen we per categorie de regels en de aandachtspunten uitgelegd. Iedere categorie werd door een andere expert van de kcbs gepresenteerd. Na alle theorie was het tijd voor de praktijk. Er werden zogenaamde blind boxes binnen gebracht en vijf jurytafels gevormd voorzien van een table captain; deze rol werd vervuld door de kcbs leden uit Amerika. We hebben van de kip, ribs, varkensschouder en brisket verschillende stukken geproefd en beoordeeld. Erg leuk gedeelte zoals je zult begrijpen

leuk was ook om te zien dat iedereen globaal hetzelfde jureert, iets wat Dennis vorig jaar ook was opgevallen. Na het jureren hebben we de kcbs eed afgelegd en zijn we volwaardig jurylid! Onze offici?le naambordjes worden in Amerika gemaakt en opgestuurd, dus ben benieuwd...
Daarna volgde er een demonstratie van Demoslager die op vakkundige en ludieke wijze een half varken in stukken sneed. (Deed een beetje aan het forum uitje denken

)
Jim Johnson gaf hierop volgend de cooking class. Daarmee specifiek ingaand op wedstrijd barbecuen, per categorie, iets wat toch verschilt van hoe je het thuis doet... Weer leuke en nieuwe dingen gehoord die ik zeker eens ga proberen.
Toen alle stroom van informatie gestopt was ben ik rond gaan lopen om te kijken wat er allemaal voor moois stond bij de teams. Uiteindelijk blijven plakken bij de Seaside smokers, waar ik nog heb mogen genieten van drumsticks bereid door Dominique op de WGA. Erg lekker

En vooral erg gezellig, dus mocht je morgen nog gaan kijken ga dan zeker even langs bij de Seaside smokers om te supporteren. Tussen elf en drie zijn Dennis, Frits, Dominique en Leo druk, want dan moet het eten ingeleverd worden bij de jury

ze hebben een prima tijdschema en zijn goed voorbereid, dus ik ben erg benieuwd hoe ze gaan scoren.
Voor nu: succes!