BasBQ
Beef en Steak

Tom's Super Sunday. (Brood BCC en Ribs.

  • Onderwerp starter Petrolhead Tom
  • Startdatum
P

Petrolhead Tom

Gast
Morgen moet ik weer aan het werk en heb ik dus vrijwel geen tijd meer om doordeweeks te BBQ-en. Vandaag houd ik dus een Super Sunday. Wat ga ik maken?

Ik begin met een Ciabatta. Het deeg heb ik zojuist gekneden en die gaat vanmiddag bij tijds op de BBQ. Daarna ga ik een Beer Can Chicken maken om de felbegeerde tok te verdienen en vervolgens ga ik nog een aantal losse Ribs op de BBQ leggen die mijn moeder nog in huis had.

Vanmiddag gaat de BBQ bij tijds aan en zal ik dus de nodige uurtjes het vuur hoog opstoken.  8) Uiteraard zal ik dit topic met foto's bij houden.

Kant en klaar! Wel handig met gebrek aan tijd.


Brood1 by Petrolhead Tom, on Flickr

In de bak:


Brood1 by Petrolhead Tom, on Flickr

En klaar om de Q in te gaan. Uiteraard laat ik het brood eerst nog even een tijdje rijzen.


Untitled by Petrolhead Tom, on Flickr
 
Een mooi begin van de dag zeg.

Nog een reden waarom het brood op alu folie gaat ipv van direct op een bebloemde pizzasteen?
 
Dat heb ik nu gedaan omdat het deeg eerst nog even moet rijzen en ik wou kijken of het op de steen past. De steen gaat straks eerder de Weber in om vast op temperatuur te komen. Daarom leek het mij handiger om het op aluminium folie te leggen.
 
Hopen dat het niet plakt op de alu :)
Die folie tussen je kiezen, griezel griezel.....
Maar het deeg ziet er mooi uit
Ik blijf je volgen
 
Het brood werd aardig groot tijdens het rijzen en dus heb ik er voor gekozen het brood in tweeen te snijden. Het is de eerst keer dat ik brood bak dus ik verwacht er niet zoveel van.  8)


Brood 3 by Petrolhead Tom, on Flickr
 
Het eerste brood is klaar. Het brood komt verrassend makkelijk van het aluminium folie! Ik had helaas geen andere optie omdat ik geen bloem in huis heb. Het tweede brood zit er nu in.


Brood 4 by Petrolhead Tom, on Flickr
 
Het ziet er prima uit inderdaad. Het tweede brood is ook bijna klaar. Zo meteen maar eens beginnen met het voorbereiden van de kip.
 
Het ziet er goed uit, ik dacht dat je het deeg van de alu op de steen zou leggen en geloof me,deeg van alu afhalen voor het bakken is lastig :)



 
Je hoeft het blikje niet open te snijden, alleen maar gevaarlijk voor je vingers ;).
 
Ik ben ook van plan zeer binnenkort BCC te maken. Dacht dat ik hiervoor een rackje moest kopen, maar is niet echt nodig blijkbaar?
 
Rekje is inderdaad niet nodig, wel je kip goed over het blik trekken!
 
Nog bepaalde merken bier, wel of juist niet gebruiken?
 
Nee, dat maakt niet uit. Sterker nog je kan het bier opdrinken en vervangen door water, geeft hetzelfde resultaat. Alleen kan je dan niet zo'n leuk verhaal vertellen ;).
 
Ik drink alleen Grolsch. Ik kon het alleen niet over mijn hart verkrijgen om een lekker blik Grolsch bier te laten opwarmen in de zon en er dan een kip op te zetten.  8)

De kip ziet er al hartstikke mooi uit! Ik ga hem straks even draaien en mijn thermometer in stoppen om te kijken of hij al gaar wordt.
 
Prima zondag!
 
Ziet er top uit!! Volgens mij alvast gefeliciteerd met je kippetje.
 
Tokkie in de pocket!! ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan