BasBQ
Beef en Steak

Tomaatjes smoren in de zon.

 
 
 

Hans

BBQ Junkie
Berichten
5.554
1623934439438.jpeg


Dit is een lekkernij die we meegekregen hebben van onze Italiaanse vakantie's en af en toe leent het Hollandsche klimaat hier zich er ook voor, tomaatjes garen in de zon.
Het lijkt heel erg op de topping van een bruschetta maar het is natuurlijk als bijgerecht op heel veel manieren te gebruiken vandaar dat ik dit even met jullie wil delen.

Wat gaat er in :
5 mooie rijpe tomaten. (even ontvellen in heet water)
3 a 4 teentjes knoflook. (liefst verse}
Zwarte olijven ( sorry Ewald ik heb het ook eens met groene gemaakt maar dat was geen succes :unsure: )
Olijf olie (scheutje)
Een stuk of 5 basilicum blaadjes. (heel of in stukjes)
Peper en zout naar smaak.

De tomaten, knoflook en olijven in stukjes snijden en het geheel in een schaal doen en afdekken met folie en een plekje in de zon zoeken en hopen dat ie ook zo'n min. 5uur blijft schijnen:)

Dan is het klaar voor gebruik heerlijk zacht en smakelijk als bijgerecht of voor op een broodje.

De foto's,













Dank voor het kijken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt voor het delen. Ik heb de eind foto even bovenaan gezet volgens de regels 😉.
 
Dat ziet er niet verkeerd uit. Lekkeretip
 
  • Leuk
Waarderingen: Hans
Dat gaan we zeker eens maken Hans. Dat lijkt me erg leuk om te doen. En smaken zal het zeker, want Italie :) Die gasten weten wat lekker is
 
Wauw Hans dit ziet er fantastisch uit 😍 ik ga deze salade ook eens maken, de vraag is dan alleen ga ik het met zwarte of groene olijven maken 🤔dat zal ff een discussie worden maar mijn wederhelft moet niet zo zeuren want hij wil ook zwarte olijven op z'n pizza 🤷‍♀️
 
Hans ziet er lekker uit. Gaat op het lijstje.
 
Terug
Bovenaan Onderaan