BasBQ
Beef en Steak

Tokkie Quest: Mijn eerste BBBCC (Boel's Bourbon BeerCan Chicken)

 
 

Boel0037

Pitmaster
Berichten
960
Toch al redelijk actief met van alles en nog wat maar de BCC was er nog niet van gekomen om officieel te posten. Mijn knorrie voelde zich wat alleen dus dan nu toch maar een keertje officieel een BCC maken.
Omdat ik groot fan ben van Bourbon Chicken uit de oven wilde ik deze twee maar eens proberen te combineren.

Hier het slachtoffer van vandaag, nog even lekker chillen voordat ze de warmte in gaat.
Licht in gerubt met "smoked Anywhere" BBQ rub.


Op de Q met een klein beetje Hickory hout (dit net na de foto toegevoegd)


Ondertussen de Bourbon BBQ saus maken.
In een pannetje de volgende ingredienten langzaam aan de kook brengen en dan een uurtje laten trekken met het deksel op de pan:

1EL olijfolie
1/2 Cup Soja saus
4EL rode wijnazijn
4EL Whiskey moet eigenlijk ifficieel bourbon whiskey zijn maar ik ben niet zo kieskeurig ;)
4EL bruine suiker
2 Lente uien (in grote stukken)
4 plakjes Gember
4 tenen geperste knoflook

Na een uur de grote stukken lente ui en gember uit de saus/marinade scheppen



Ondertussen is mijn kippie lekker verkleurd (de rub zelfs iets aan de te donkere kant ) en behoorlijk klaar met op een blik zitten.


Na wat gewoon lekker snoepen van de kip (toch ff proeven of het gelukt is) de kip pullen en in een bakje doen.
Vervolgens ongeveer de helft van de Bourbon saus door de kip roeren en het geheel nog even terug op de Q voor een half uurtje bij 190Gr en met folie afgedekt.

En dan...... heerlijk met een rijstgerecht, noodles of gewoon op een broodje.



Bedankt voor het kijken!


 
Ziet er goed uit.
Alvast gefeliciteerd met je Tokkie.
 
Ach, zit je zo parmantig op een blik te zitten :)....................................dat je dan zo aan je eind moet komen :-L





Lijkt me wel lekker hoor ;)
 
Bier kip brood en dan ook nog eens whisky, match made in haven.
 
Mooie sessie hoor :D
 
Hoppa, weer een gerecht wat zo de todo lijst op kan. Thanks
Ziet er zeer smakelijk uit overigens :)
 
Mooi recept. Op de todo...
 
Lekker Boel
Gefeliciteerd met TOK!
 
lekker kippetje hoor, welkom bij de tokkies
 
Ziet er weer eens fantastisch uit JT!! =D> =P~ =D>
 
Terug
Bovenaan Onderaan