BasBQ
Beef en Steak

Tok,tok,tokkie

 
 

Welmer

Pitmaster
Berichten
739
Daar gaan we dan....eindelijk mijn eerste badge poging;).
Gisteren al een mooi scharrel kippetje van 1,3kg binnen gehaald. Vandaag lekker in bad geweest, afgedroogd en na een olijfolie massage in de rub gezet.
20200607_145756.jpg

Meteen maar wat aardappeltjes/ui/paprika in de lekbak gedaan als bijgerecht bij de mais.
20200607_152632.jpg

Ik heb 1 firestarten gevuld met briketten en deze verdeeld aan beide kanten van de BBQ, so far so good. Omdat het mijn 1ste hele kip op de Q was er maar voor gekozen om mijn temperatuur probes beide in mijn kip te doen ( 1 in de borst en 1 in het dijbeen), aldoende kon ik helaas niet de omgevings temperatuur meten.
20200607_162005.jpg

Ik heb nog snel 1 chunk hickory rookhout toegevoegd na de foto.
Na een klein uurtje waren mijn temperaturen al bereikt (73c borst, 84c dijbeen).
20200607_172935.jpg

Nog snel even wat maiskolven en gemarineerde kipfilets erop in de tijd dat mijn kip uitrust en we kunnen aan tafel.
20200607_173645.jpg

Mijn aardappeltjes waren nog niet helemaal gaar dus die heb ik nog even op de kolen gezet. De kip was super mals en perfect gaar, alleen met velletje had iets meer crunch mogen hebben. Hele subtiele rooksmaak, 1 chunk was precies goed.
20200607_175942.jpg

Al met al een geslaagde run met een heerlijk resultaat.
Bedankt voor het kijken. ;)
 
Lekker gerecht geworden.
Heb laatst ook rub tussen het vel en het vlees gedaan. Was een heerlijk krokant velletje geworden
 
mooi maaltje zo
gefeliciteerd met je tokkie
 
Lekker chicky en je daar. Staat er mooi bij op de Q. Aardappeltjes zien er ook goed uit. Had graag aangeschoven.
Gefeliciteerd met je tokkie
 
Mooie poulypouly. Smakelijk
 
Gefeliciteerd met je Tok 🥳 het is een mooie en lekkere maaltijd geworden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan