BasBQ
Beef en Steak

To buy or not to buy… that’s the question :)

Waarom? Heel simpel, wat ik heel belangrijk vind is dat ik direct en indirect efficient in 1 setting kan hebben.
ik kan je hier heel erg in vinden Ewald.
Ik zelf kijk de laatste tijd veel naar de BGE L, maar heb al wel ondervonden dat je daar meer de hoogte in moet werken ipv links/rechts voor verschillende hittes. Dit is ook voor mij het grootste twijfel punt tegenover mijn weber ketel.
Ik maak meestal 2 verschillende proteines + bijgerechten op de BBQ, en ik twijfel of een BGE L (Of KJ C2/3) daarin zo 'fijn' werken als de WMT57.
Dan is het simpel om te zeggen, ga maar voor de XL, maar gezien die nog eens 600 meer is vind ik dat wel een beste investering. (ook gezien alle accessoires ook weer extra extra extra is)
 
Zo te lezen ben je al een stuk verder ! Leuk om te lezen.

Ik denk persoonlijk dat het nu een gevoelskwestie gaat worden. Waar voel jij je goed bij, wellicht geeft kleur de doorslag, of kijk je heel strikt naar budget en misschien vind je vrouw/vriendin ook wat van de kleuren (mits je die hebt, dat weet ik natuurlijk niet)


Zoals gezegd heb zelf een masterbuilt, die valt onder de vlag van Kamado Joe en garantie is geen enkel probleem.
Maar ik ken ook een aantal mensen die bastard hebben en daar meer dan content mee zijn. Ik denk dat je met, welke je ook aanschaft, geen slechte keuze kunt maken.
Heel veel succes en laat je even weten, welke het geworden is :)?
Laat ik zeker even weten! Ben nog even in afwachting wat de dealer in Alkmaar te melden had. Die gaf in het eerste gesprek volgens mij aan de de D/C set standaard niet bij de Classic 1 geleverd werd maar bij andere bedrijven is dat wel het geval...

Met een aan de zekerheidaangrenzende waarschijnlijkheid wordt het een rode... Mn vrouw moet dat maar "ok" vinden :)
Ik volg verder de post nog over een "rookkanaal" onder de overkapping want roden zal de Q zeker doen zo nu en dan... Ik kan hem wel buiten de overkapping rijden maar over de richel van de glazenwanden straks zal dat wel een klusje zijn :)
 
Ben benieuwd hoe jullie daar mee omgaan. Ben zelf nog een relatieve "Newby" en hink nu weleens tussen twee gedachtes.
Voor een deel zones maken in het horizontale vlak zoals ik bij de MT gewend was.
Maar nu ook in het verticale vlak. De kolen wat verder onder je vlees is ook bij H&F wel wat relaxter werken.
 
Ik heb zelf begonnen met een weber 47, 57 via marktplaats. Daarna een mastertouch gekocht. Inmiddels een kj2 er bij. Absoluut een fijne kamado, maar dat het probleem met de topvent niet wordt opgelost, doet toch enorme afbreuk en weet niet zeker of ik deze opnieuw zou kiezen.

Ik zou zeker de primo mee in overweging nemen 😉
 
Ik heb zelf begonnen met een weber 47, 57 via marktplaats. Daarna een mastertouch gekocht. Inmiddels een kj2 er bij. Absoluut een fijne kamado, maar dat het probleem met de topvent niet wordt opgelost, doet toch enorme afbreuk en weet niet zeker of ik deze opnieuw zou kiezen.

Ik zou zeker de primo mee in overweging nemen

Top vent ?? Wat is daarmee


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Top vent ?? Wat is daarmee


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ik heb zelf begonnen met een weber 47, 57 via marktplaats. Daarna een mastertouch gekocht. Inmiddels een kj2 er bij. Absoluut een fijne kamado, maar dat het probleem met de topvent niet wordt opgelost, doet toch enorme afbreuk en weet niet zeker of ik deze opnieuw zou kiezen.

Ik zou zeker de primo mee in overweging nemen 😉
En dat is heel makkelijk op te lossen door er een topvent op te zetten van Smokeware.
 
Even een raadsel ….

Het is ROOD en wordt aankomende week geleverd :)
giphy.gif



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 

Check maar dat gaat om het nieuwere model 2-3 en ik heb versie 1 de “budget” versie


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan