BasBQ
Beef en Steak

Tips voor pulled pork

 
 

lollie-be

Kooltjesharker
Berichten
110
Normaal gezien maak ik donderdag nog eens een pulled pork.
Ik gebruik daarvoor een mooi stuk spiering (Belgi?)
De vorige keer had die 12u op de bbq gelegen en had dan de juiste kerntemeratuur. Maar het vlees was toch te droog en de smaak was ook niet geweldig.
Ik gebruik wel een thermometer van ikea. Ik weet niet of die helemaal betrouwbaar is.

De vorige keer gebruikte ik de minion methode. Dacht van deze keer eens de snake te gebruiken. Hebben jullie een voorkeur minion of snake?

En nu de kruiding.

Ik hou van lichtjes pikant.
Wat zouden jullie me aanraden van dry rub mengeling? En van bbq saus?

Met wat zou ik het vlees injecteren?

Van kruiding en injecteren kan ik nog veel leren. Dat zijn niet mijn sterkste punten. Dus alle hulp is welkom

Nog ter info: ik heb geen smoker maar werk met een weber mastertouch 57
 
Ik maak het altijd volgens het veel geprezen wedstrijd recept van Noskok te vinde pn op bbq-nl.com.
 
nix13 zei:
Ik maak het altijd volgens het veel geprezen wedstrijd recept van Noskok te vinde pn op bbq-nl.com.

nix 13  + 1.

Als je wat meer ervaring hebt gekregen kan je hem altijd naar eigen smaak aanpassen.

@lollie-B

Thermometer test je door de meetpen in kokend water te houden.
Meter moet dan ? 100 gr C aangeven.
 
nix13 zei:
Ik maak het altijd volgens het veel geprezen wedstrijd recept van Noskok te vinde pn op bbq-nl.com.
Bedankt. Ik heb doe idd ook al tegengekomen

Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk

 
Bedankt voor de tip van de thermometer.

Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk

 
Nog een vraagje: Ik volg dus grotendeels het recept van noskos. Maar ik heb nog heel veel glaze over, kan ik die invriezen of op een andere manier bewaren?
 
Terug
Bovenaan Onderaan