BasBQ
Beef en Steak

Tips gevraagd! Spareribs 321

 

1012sabine1985

Kooltjesharker
Berichten
214
Beste BBQ-vrienden!

Een vraagje: ik zou vandaag lekkere spareribs klaarmaken volgens de 321-methode voor de verjaardag van mijn schoonvader. Gisteravond de ribben al voorbereid en in de rub gezet. Alleen wat bleek.... mijn zoontje had vannacht koorts en is flink verkouden geworden. Dus nu testen en wachten op de uitslag. Deze zal hoogstwaarschijnlijk negatief zijn en dan komen mijn schoonouders morgen voor de spareribs. Wat kan ik nu het beste doen? De spareribs al helemaal klaarmaken en morgen alleen nog opwarmen? En wat is dan de beste manier. Of alleen de eerste twee fases uitvoeren en het aflakken en grillen pas morgen doen? Morgen moet ik overdag gewoon werken dus is er geen tijd om alle fases morgen uit te voeren. Alvast bedankt voor het meedenken!!!
 
Van de website van Dennis afgehaald. Je kunt ze vandaag maken en morgen opwarmen. Hoop dat je er wat mee kunt:

'Je hebt ribs over, wat nu?​

In de koelkast blijven je ribs zo’n vier dagen goed. Opwarmen kun je in aluminiumfolie in een oven van 140-160°C. Als je een vacumeermachine hebt en je ribs vacumeert dan kun je ze in een bak met heet water (80-90°C) opwarmen.
Zelf vind ik het lekkerder om er rib sandwiches van te maken, mijn recept vind je hier. Er is weinig lekkerder dan een heerlijk broodje met het vlees van je 3-2-1 spareribs!'
 
Inderdaad, opwarmen gaat prima in de oven of sous vide 😉👍🏼
 
Je kunt ook de stappen 3 en 2 vandaag doen en de laatste stap morgen. Net wat je zelf wilt. Maar opwarmen kan ook prima.
 
Thanks! Wordt het vlees bij het opwarmen niet droger? Daar zou erg jammer zijn.
 
Thanks! Wordt het vlees bij het opwarmen niet droger? Daar zou erg jammer zijn.
ALs je voor de sous-vide opwarming kiest, zal het niet droger worden. Oven durf ik je niet te zeggen.
 
ALs je voor de sous-vide opwarming kiest, zal het niet droger worden. Oven durf ik je niet te zeggen.
Ik heb helaas geen vaccumeermachine. Zou het ook gewoon kunnen in een ziplockzakje en dan in heet water? De bark wordt bij sous-vide denk ik wel minder knapperig of niet?
 
Sous vide kan prima met ziplock bags of goedkope ikea zakjes. Onderwater drukken tot net aan de rand en dan dicht doen. Ik zou persoonlijk 3-2 vandaag doen en 1 als je ze wilt opeten.
 
Uiteindelijk vandaag 3-2 gedaan en daarna van de Q afgehaald. Morgen dus alleen nog de laatste fase. Maar wat nu: ingepakt laten in de aluminiumfolie (dus nu nog helemaal niet uitpakken) of uitpakken, sappen weg laten lopen en opnieuw inpakken in folie/vershoudfolie?

Ben jullie weer dankbaar voor de tips!
 
20210530_193424.jpg

Zo liggen ze nu nog even te wachten.
 
Ben benieuwd! Zojuist zelf ribs gemaakt, maar vielen helaas een beetje tegen. Smaak was perfect, maar t vlees was mij net wat te stevig... Toch 3-2-1 aangehouden met goede ribs van de Hanos.. ik hoop dat ze bij jou wat malser zijn😁ben benieuwd naar welke bereiding je hebt aangehouden en wat je resultaat is


B9B491AF-4E50-40A6-88BF-D6F9C1F027E2.jpeg
 
Ik zou ze zo wegleggen. Morgen uitpakken, lakken en op de Q leggen 👍
 
Ben benieuwd! Zojuist zelf ribs gemaakt, maar vielen helaas een beetje tegen. Smaak was perfect, maar t vlees was mij net wat te stevig... Toch 3-2-1 aangehouden met goede ribs van de Hanos.. ik hoop dat ze bij jou wat malser zijn😁ben benieuwd naar welke bereiding je hebt aangehouden en wat je resultaat is


Bekijk bijlage 22962
Ze zien er wel mooi uit! Ik zal laten weten hoe ze smaken. Ben zelf ook erg benieuwd! Ik heb 2 ribs volgens Jord Althuizen klaargemaakt en 2 ribs naar het recept van Noskos. Heb zelf ook benieuwd welke ik lekkerder ga vinden. Maar dat zal persoonlijk zijn denk ik.
 
Ingepakt garen ze door en worden droog.
Succes morgen, ik duim voor je mannetje!
 
Ingepakt garen ze door en worden droog.
Succes morgen, ik duim voor je mannetje!
Ze zijn nu helaas al afgekoeld in de folie. Niets meer aan te doen. De geur hier is al top! Komt vast goed morgen. Met de ribs maar hopelijk ook met de uitslag van de test.
 
Terug
Bovenaan Onderaan