BasBQ
Beef en Steak

Tips gevraagd om een 3 gangen BBQ menu te maken

 
 

Juul

Sprokkelaar
Berichten
40
Hallo pitmasters,

Over 1,5 week krijg ik een groep vrienden (8-10 mannen) op bezoek welke ik van voedsel mag voorzien. Mij leek het mooi om een soort drie gangen menu te maken, waarbij alles van de barbecue komt. Ik heb een Weber kettle premium 57. Mijn idee is als volgt:

Voor:
- MOINK balls (30 stuks)
- ABT's (20 halve jalepeno's)
- Not so ABT's (20 halve puntpaprika's)

Hoofd:
- Pita broodjes gevuld met pulled pork en Mephis style coleslaw volgens Noskos' recepten

Na:
- S'Mores Skillet met gerookte caramelsaus (Smokey Goodness)

's Ochtends wil ik starten met de procureur. Wanneer deze klaar is om te pullen, wil ik er een handdoek om wikkelen, en in een koelbox leggen. Dan heb ik tijd om de MOINK balls en (Not so) ABT's te roken. Na het serveren hier van, de procureur pullen en broodjes klaar maken. Als laatste wil ik de S'Mores Skillet bereiden en serveren.

Het enige waar ik nog over in dubio ben, is hoe ik dit menu verder nog aan kan kleden. Brood/groenten/bijgerechten... Wie heeft tips om dit tot een succes te maken?

Alvast bedankt!


 
Wel uitkijken dat ze na het voorgerecht al geen honger meer hebben, ook brood en bijgerechten kunnen al behoorlijk vullen!
 
Ik zou het hier misschien zelfs bij laten. Ook je toetje kan aardig vullend zijn weet ik uit ervaring.
 
Nosmo +1
 
Als je bijgerechten hebt, zet ze dan pas bij het hoofdgerecht op tafel. Overigens, hoe meer ze van de bijgerechten eten, hoe meer pulled pork er over is voor jou voor in de vriezer ;)
 
Bedankt voor jullie inzichten. Inderdaad, alle over gebleven pulled pork kan mooi in de vriezer :)
 
zou denk ik de pp al een dag eerder maken, geeft je een hoop rust
 
E-Hoog zei:
Als je bijgerechten hebt, zet ze dan pas bij het hoofdgerecht op tafel. Overigens, hoe meer ze van de bijgerechten eten, hoe meer pulled pork er over is voor jou voor in de vriezer ;)


Gheghe. Topidee!
 
Dag eerder maken is ook een goed idee inderdaad.

Ik wil graag deze keer de pulled pork maken van een Heyde hoeve Duroc varken. Echter kan de slager geen stuk procureur van 3,5 kg leveren. Uiteraard wel twee van 1,75  kg. Wat zal dit voor impact hebben op de bereiding vergeleken met 1 groot stuk?
 
Procureur is vaak niet zwaarder dan 3kg (uitzonderingen daar gelaten). 2 stuks gaat prima en is vaak sneller klaar dan 1 grote.
 
Terug
Bovenaan Onderaan