BasBQ
Beef en Steak

Tip aankoop extra BBQ

Dieterweireldt

Tondelzoeker
Berichten
10
ik heb momenteel een Weber master touch gbs e-5750 en lange tijd was deze genoeg om aan al mijn BBQ noden te voldoen.. nu heb ik (en vooral mijn gezin) de smaak van low and slow gegaard vlees ontdekt (3-2-1 ribben, buikspek, pulled pork,..) Nu vind ik het jammer dat ik bij feestjes niet meer kan ribbetjes aanbieden met een stukje cote à l'os of hamburgers of snel een hapje op de BBQ kan bereiden terwijl mijn vlees traag aan het garen is.. dus had ik gedacht om een extra BBQ aan te kopen. Maar nu is mijn vraag: zou ik een extra BBQ kopen (bv de 47" versie van Weber) of zou ik dan beter een smoker kopen (zoals de Barbecook Oskar M) die ik dan meer zou gebruiken voor roken (kunnen die ook gebruikt worden als l&s BBQ dan?) Of zijn er andere manieren om zulke dingen klaar te spelen met slechts 1 BBQ? Hoeveel BBQ's hebben jullie eigenlijk? Graag had ik de prijs zo laag mogelijk gehouden en uitsluitend op houtskool werken
 
Barbecook Oscar is een top smoker.
Ik heb de L met de verschillende ringen.
Die word hier meer gebruikt dan mijn kamado.
Ik heb er ook een pizza ring met draaispit voor.
 
Laatst bewerkt:
IMG_20211006_133123.jpg
 
Ik had een Weber 47, weg gedaan voor een Weber 57.
Toen zag ik een kans om een WSM (Weber Smokey Mountain) 47" te kopen, die heb ik gepakt.
Ergens tussendoor nog een weber 37 (Smokey Joe) gewonnen met de aankoop van mn grasmaaier (inschijf actie).
En uiteindelijk een Green Egg Large gekocht. Ik ga de 57 ook nog verkopen, en dan ben ik weer terug bij 2; 1 alles kunner en 1 kleintje om eens mee te nemen of een broodje kip op te maken.

Ik heb dus 4 bbq's nu, waarvan 1 onder voorbehoud verkocht.
En die laatste genoemde zou ik juist aanraden in jouw geval, de Smokey Mountain van Weber.
Kan alleen maar low-en-slow net als de Oscar, maar doet dat wel erg goed.
Ook leuk om dingen in te hangen voor nóg meer tegelijk te maken).
En 2 verdiepingen standaard.
De Smokey Mountain is in 3 maten, ik zou de 47 of de 57 overwegen.
De laatste alleen als je echt heel veel low en slow wilt doen, want dat is wel écht een unit van heb ik jou daar.
Zie hier een 'doorkijk' van de 47:
1647860661467.png
 
Weber go anywhere (wga) altijd leuk voor er bij en op vakantie, kun je ontzettend veel mee ,en relatief goedkoop
 
Of gewoon een zelfde weber 57 erbij, dan ben je ook lekker flexibel met accessoires.

Heb zelf een big Joe 3 en een weber 57, die gebruik ik regelmatig langs elkaar.
Heb ook nog een kleine lidl kamado, die gebruik ik alleen als ik doordeweeks wat vlees wil grillen. (Of aardappels poffen. Oid)
 
In mijn Oskar L haal ik makkelijk hoge temperaturen, als ik de tussen ringen verwijder is het een kogel BBQ 🙂
 
@Dieterweireldt , alle opties zijn open. Wat is je budget en wat zijn je wensen?
Ik heb recent een BGE large erbij gekocht. Geeftme tochmeer flexibiliteit naast een W57 en een W47.
 
@Peter64 ik vrees dat een bge toch wel buiten mijn budget gaat vallen.. de Smokey mountain of Oskar lijken me wel ideaal.. heb ook al zo'n Oklahoma modellen gezien (wel ander merk) tegen schappelijke prijs, zijn die te overwegen?

@Kazango soms warm ik wel dingetjes terug op maar is toch nooit hetzelfde vind ik.. vorig jaar feestje gegeven met 4 bbqs (staat hier ook ergens op het forum) en was dan ook verplicht om bepaalde zaken de dag vooraf te garen/searen

@Ghost @SandyMan @Zzzjon Bedankt alleszins allemaal voor de tips..
 
Oklahoma is veel werk om temperaturen te regelen.
Verder verbruikt het veel hout.
 
Terug
Bovenaan Onderaan