BasBQ
Beef en Steak

Tilapia van de plank met garnalenspiezen

 
 

ThaReaper

Kooltjesharker
Berichten
158
Door alle drukte hier is het verslag een beetje verlaat maar hierbij alsnog :p
Van het weekend een mooi excuus gehad om de eerste Forum-plankies al te gebruiken aangezien we nog een zak van een kilo Tilapia en een zak garnalen in de vriezer hadden liggen.
De vis en garnalen 's morgens al in de marinade gelegd en toen nog even naar het werk gemoeten voor een werkoverleg.
De garnalen hebben alleen (flink wat) knoflook, rode peper, peterselie, olijfolie en PeZo gehad.
Bij de vis heb ik nog wat bieslook en dille toegevoegd en de verhouding van knoflook en pepers wat aangepast.

Na een aantal uurtjes lekker trekken was het tijd om de smoker aan te stoken en de plankjes uit de week te halen.
Een biertje later ongeveer was de smoker mooi stabiel en heb ik de vis op zijn laatste rustplaats gelegd :D

20141114_175834.jpg


20141114_175842.jpg


20141114_175849.jpg


Terwijl de vis lekker lag te roken (door de wind stond heel de achtertuin in de witte wolken :p ) de garnalen aan een stokkie geregen.

20141114_184146.jpg


Aangezien ik een smoker heb en dus maar een klein oppervlak om echt te kunnen grillen in de firebox besloten om de garnalen in de rookkamer te leggen.

20141114_184312.jpg


20141114_184329.jpg


Het resultaat hiervan was niet helemaal wat we hadden verwacht maar wel lekker, de rooksmaak was alleen niet bij iedereen helemaal favoriet dus die gaan de volgende keer gewoon lekker direct.

20141114_190736.jpg


20141114_190755.jpg


De vis daarin tegen was heerlijk op smaak en zeker wel voor herhaling vatbaar, ook had deze niet zo'n penetrante rooksmaak terwijl deze juist op het rookhout heeft gelegen  :p

Al met al was het weer een lekker dagje en de plankjes zijn geweldig waarvoor nogmaals dank Frits!!  >:D<
 
mooie reportage, dank voor het delen
 
dit lust ik ook  :D
 
Ziet er goed uit. Ik ga binnenkort ook maar eens een wit visje op een plankje leggen.
 
Goede inspiratie! Lekker!
 
Terug
Bovenaan Onderaan