Beef en Steak

Ticra grill iemand ervaringen

DeGoudenSnor

Kooltjesharker
Voor in de nieuw te bouwen veranda dacht ik eerst aan een ofyr maar nu zag ik dit voorbij komen iemand ervaringen met zo iets of soortgelijks en zou dit goed te doen zijn kwa afzuiging eventueel als de glazen wanden dicht zijn voor in de winter of zou er dan iets van toevoer en afvoer op mechanische manier moeten gebeuren

Verstuurd vanaf mijn SM-S901B met Tapatalk

Geen ervaring mee maar dit ga je in een dichte ruimte niet redden.
Vraag me af of je dit zelfs met afzuiging wel goed krijgt.

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk

Is een braai met schoorsteen geen betere optie?

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk

Als je alleen hout gebruikt en een goede schoorsteen hebt waarbij de trek goed is heb je eigenlijk gewoon een soort open haard.

Maar om nou echt binnen te gaan grillen dan heb je wel een goede afzuiging nodig.
Maar het nadeel van afzuigen en open vuur is dat dat niet zo een heel goede combinatie is je hebt dan speciale afzuigers nodig vanwege de temperatuur.
Dan krijg je weer het probleen dat je de deuren dicht wil houden. Maar als je zo een speciale afzuiging hebt, heb je ook toevoer nodig om geen onderdruk in je ruimte te krijgen.
Krijg je onderdruk dan zal je damp en rook gewoon weer in je ruimte komen.
Wat dus in de praktijk betekend dat je een deur open moet zetten.

Een braai kan dan idd een oplossing zijn. Die zijn aan 3 kanten gesloten waardoor de dampen wel door de schoorsteen naar buiten moeten. Maar ook hier heb je een goede natuurlijke trek nodig.

Terug
Bovenaan Onderaan